هیچ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی فوت نشده است


هیچ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی فوت نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز: با وجود بستری شدن 24 مادر باردار در ICU و بستری شدن شش مادر هیچ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در میان مادران نداشتیم.

روزبه رجایی، عصر سه شنبه، سوم تیر ماه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد کل موارد بستری در استان ۱۴۰۰۹ مورد بوده و در حال حاضر ۶۳۷ مورد در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۲۶۴۵ نفر برابر با ۹۰ درصد افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: شاهد روند رو به رشد در اسفند ماه، روند با افزایش ثابت در فروردین ماه، روند کاهشی در اردیبهشت و نیمه خرداد ماه بودیم، اما روند بعد از نیمه اول خرداد ماه افزایشی شد.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش ویژه روند ثابتی را در اردیبهشت و فروردین ماه داشت، اما در اواخر خرداد ماه نسبت بیماران تحت تنفس مکانیکی نسبت به ماه گذشته و بیماران بدحال بیشتر شد.

وی در ادامه گفت: طی روزهای اول، مردم با کوچک ترین علایمی مانند تب و سرفه خفیف به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و این سبب شد تا مراکز ریفرال شلوغ شود.

وی افزود: الان این اتفاق نمی‌افتد یا مردم عادت کرده‌اند و یا بیماری را جدی نمی‌گیرند و تا بدحال نشدن مریض و جدی نشدن مشکل مراجعه نمی‌کنند.

رجایی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه در زمینه تشخیص کرونا ادامه داد: آزمایشگاه از همان روزهای اول راه اندازی شد و علاوه بر آزمایشگاه‌ مرجع سلامت، آزمایشگاه مرکز بهداشت، آزمایشگاه‌های خصوصی و آزمایشگاه‌های شهرهای دیگر باعث افزایش سرعت شناسایی موارد جدید شد.

وی به راه اندازی نقاهتگاه در تبریز، مراغه، میانه و اهر اشاره و بیان کرد: این نقاهتگاه‌ها مورد اقبال عمومی قرار نگرفتند.

وی گفت: تمامی بیمارستان‌های استان اعم از بیمارستان‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و خصوصی برای ایجاد بخش کرونا بسیج شدند تا از حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌های اصلی کاسته شود.

رجایی افزود: ۱۲۰۰ تخت را از روز اول به بیماران کرونایی اختصاص دادیم که حتی در اوج شیوع در فروردین ماه هم بیش از ۶۰ درصدشان اشغال نشد و در مورد تخت‌های ویژه نیز با کمبود تخت مواجه نشدیم.

وی، راه اندازی کلینیک تخصصی در سطح تبریز و شهرهای استان را و استقرار متخصص عفونی و داخلی در این کلینیک‌ها برای معاینه بیماران با علایم مشکوک از دیگر اقدامات انجام شده توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق