نگرانی خانواده‌های زندانیان زندان «المباحث» در عربستان


نگرانی خانواده‌های زندانیان زندان «المباحث» در عربستان

حقوقدانان درباره سناریوی فاجعه بار در زندان «المباحث» در الدمام که به علت شیوع کرونا هر روز عمیق‌تر و نگران کننده‌تر می‌شود، هشدار دادند.

نگرانی خانواده‌های زندانیان زندان «المباحث» در عربستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، زندان المباحث واقع در الدمام عربستان، مملو از بیماران کرونایی است و این در حالی است که مقامات سعودی به خانواده‌های زندانیان القطیف و الاحساء اطمینان خاطر نمی‌دهند.
حقوقدانان درباره سناریوی فاجعه بار در زندان «المباحث» در الدمام عربستان که به علت شیوع ویروس کرونا، هر روز عمیق‌تر و نگران کننده‌تر می‌شود، هشدار دادند. این در حالی است که براساس آمار‌های اعلام شده وزارت بهداشت عربستان، با ثبت بیش از ۱۵۷ هزار مبتلا به کرونا در سراسر این کشور، اوضاع خارج از زندان هم فاجعه بار شده است.
منابع خبری به پایگاه خبری العهد اطلاع دادند: زندگی بازداشت شدگان اندیشه از ساکنان القطیف و الأحساء با توجه سرپوش گذاشتن مداوم رژیم سعودی بر وضعیت بهداشتی داخل زندان دولتی المباحث، از هفته‌ها پیش در معرض خطر قرار دارد.
این منابع تصریح کردند: شماری از زندانیان و کارکنان به کرونا مبتلا شده اند که این هشداری درباره نابسامانی و وخامت اوضاع در سایه پاسخگو نبودن مقامات سعودی به درخواست‌های خانواده‌های بازداشت شدگان برای اطمینان یافتن از بستگان خود است.
بر اساس این منابع، بازداشت شدگان کهنسال و دیگر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، در صورت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر در معرض خطر قرار دارند، زیرا اطلاعات فاش شده به بیرون از ابتلای تعدادی از زندانیان و نگهبانان زندان به کرونا حکایت دارد.
خانواده‌های زندانیان به علت شیوه و رویکردی که مقامات زندان در قبال فرزندان و خویشاوندان آن‌ها در زندان در پیش گرفته اند، بسیار نگران هستند و سکوت مقامات سعودی بر نگرانی آنان به شدت می‌افزاید. مسئله امروز بسیار حساس است، زیرا آن‌ها (خانواده زندانیان) به آرامش و برطرف شدن نگرانی نیاز دارند.
در مقابل، دستور جدیدی که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی هفته گذشته در خصوص اصلاح بند ۱۲ قانون «مقابله با جرایم تروریستی و تامین مالی آن» صادر کرد مبتنی بر آزادی موقت بازداشت شدگان مربوط به این پرونده ها، بر اساس شروطی بسیاری است. این تصمیم پادشاه سعودی به علت فشاری است که بحران کرونا بر زندان‌ها و شیوع این ویروس ناشناخته شده به آن‌ها تحمیل کرده است.
براساس منابع یاد شده، زندانیان در زندان «المباحث» از ماه مارس گذشته از ملاقات و دیدار محروم شده اند و همچنین ارتباط آن‌ها با خانواده و خویشاوندانشان به مدت دو هفته یعنی از سیزدهم تا بیست و ششم «می» قطع شده است.
داده‌ها حکایت از آن دارد که بین زندانیان افرادی هستند که از بیماری‌ها مزمن رنج می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت الله شیخ حسین الراضی اشاره کرد که به بیماری قلبی مبتلا است.
آیت الله الراضی به علت مواضعش در مخالفت با قلدر مآبی رژیم سعودی در یمن و بحرین و نیز حمایت از مقاومت لبنان به ۱۳ سال زندان محکوم شده است. گفتنی است، آیت الله الراضی پژوهشگر و محقق برجسته اسلامی در منطقه الاحساء است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید