والدین دانش آموزان زنجانی در شبکه شاد آموزش می بینند


والدین دانش آموزان زنجانی در شبکه شاد آموزش می بینند

زنجان - ایرنا - رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته برای نخستین بار آموزش خانواده برای اولیای پایه های اول، هفتم و دهم از طریق شبکه شاد در این استان ارایه می شود.

اصغر ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده، کلاس های حضوری آموزش خانواده را تحت تاثیر قرار داده استواست از طرفی این گروهها نیازمند آموزش های لازم برای تربیت فرزندان و هم سو شدن با دستگاه تعلیم و تربیت هستند که ضرورت دارد ضعف موجود به طریقی جبران شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان ورودی به پایه های جدید با دغدغه ها و آسیب های فراوانی از قبیل استرس، اضطراب، تغییر محیط و درگیری های عاطفی مواجه هستند که می تواند بر نحوه تحصیل و یادگیری آنها اثر گذار باشد.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس با توجه به ضرورت امر، کلاس های آموزش خانواده با نظارت انجمن های مدارس و همکاری مدرسان آموزش خانواده با هدف هم سویی با دستگاه تعلیم و تربیت، برای اولیای پایه های اول، هفتم و دهم در شبکه شاد و در فصلت تابستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این آموزش ها توسط مدرسان آموزش خانواده به اولیای دانش آموزان در مقاطع یاد شده ارائه خواهد شد که در این خصوص مدیران مدارس با عضوگیری نسبت به مهیا کردن مقدمات اولیه مبادرت خواهند کرد.

ابراهیمی افزود: در این طرح تلاش می شود اولیای دانش آموزان سه مقطع که بنا به دلایلی امکان دسترسی به شبکه شاد و یا فضای مجازی ندارند، محتواهای آموزشی توسط مدیران مدارس در دسترس آنان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: هدف از انجام این کار مهم پیوند و همگام بودن اولیای دانش آموزان با دستگاه تعلیم و تربیت " آموزش و پرورش" است که این مهم می تواند چشم انداز بهتری را در تحقق برنامه های این دستگاه فراهم کند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان ادامه داد: با توجه به محدودیت ها این آموزش ها برای مقطع اول، هفتم و دهم متوسطه در نظر گرفته شده چراکه با توجه به شرایط کرونایی این دانش آموزان با مشکلاتی مواجه هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه آموزش خانواده ها در شرایط کرونا تعطیل نشده است، خاطرنشان کرد: کرونا فرصتی را برای توسعه فضای مجازی فراهم کرد که می توان با بسترسازی و سرمایه گذاری لازم برنامه ها را اجرا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در