رشد درآمدهای مالیاتی ناشی از وصول مانده‌هاست نه فشار بر مردم


رشد درآمدهای مالیاتی ناشی از وصول مانده‌هاست نه فشار بر مردم

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از مبارزه با فرار مالیاتی به عنوان اصلی‌ترین برنامه این سازمان در سال‌جاری نام برد و گفت: باید به جایی برسیم که سازمان دیگر به سراغ مودیان مالیاتی نرود بلکه با توجه به قراردادنِ اصل بر مبارزه با فرار مالیاتی صرفا به سراغ افرادی برویم که ریسک بالا دارند.

محمد مسیحی در دیدار با معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان به وجود دو مشکل تهدید و تحریم و کروناویروس و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی اشاره و اظهار کرد: رشد درآمدهای مالیاتی نه به‌خاطر فشار بر مردم که به‌دلیل وصول مانده‌های گذشته است.

این مسوول ارشد مالیاتی ادامه داد: باید بین اتکای درآمد کشور به مالیات و شرایط سخت تحریم و تهدید کرونا یک موازنه معقول برقرار شود.

وی به نقش مهم مالیات در اداره و مدیریت کشور اشاره و تصریح کرد: امروزه مالیات بعنوان قدرت ذاتی و بهترین ابزار برای تامین منابع مالی دولت هاست.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به اولویت‌های کاری در این سازمان پرداخت و افزود: سازمان امور مالیاتی کشور برنامه های محوری خود را بر سه موضوع حمایت از تولید ، حمایت از بخشودگی های مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی متمرکز ساخته است.

وی به نقش مهم هوشمندسازی در مبارزه با فسد و فرار مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا، هوشمند سازی نظام مالیاتی بر اساس برنامه‌های محوری این سازمان در دستور کار است.

مسیحی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در انجام ماموریت و رسالت خود اجرای ماده ۹۷ ( ریسک و تمکین) را مد نظر قرارداده است و این مهم به آن معناست که باید به جایی برسیم که دیگر ما به سراغ مودیان مالیاتی نرویم و با توجه به قراردادنِ اصل مبارزه با فرار مالیاتی صرفا به سراغ افرادی برویم که ریسک بالا دارند.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت بهره‌مندی استان ها از درامدهای مالیاتی خازرنشان کرد: با درایت سازمان برنامه و بودجه و بمنظور همبستگی میان تحقق درآمدهای مالیاتی و نظام هزینه ای استان‌ها تفاهم نامه‌ای آماده شده که بزودی امضا خواهد شد و بر این اساس ارتباط معنا دار و مستقیمی میان هزینه‌های مدیریت‌های استانی و درآمدهای مالیاتی برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حصول مالیات با اصول از شعارهای سازمان مالیاتی است افزود: خوشبختانه مدیر کل سابق امور مالیاتی استان سمنان در ۷ سال حضور خود در این استان همواره با توجه به این اصل مهم تلاش کرده تا با کمترین حاشیه، در آمدهای استانی را وصول کند .

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از سمنان به عنوان یک استان با کمترین تنش مالیاتی نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان بعنوان یکی از استانهای سالم کشور و دارای کمترین تنش مالیاتی است که بی تردید بخش عظیمی از این آرامش مدیون تلاش مدیر کل امور مالیاتی استان است.

وی با اشاره به انتصاب مهندس انوری به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان گفت: مدیر کل جدید امور مالیاتی استان سمنان فردی با تجربه و دارای سابقه مدیریت در استان‌های خراسان شمالی ، جنوبی و نیز استان گیلان است که با تلاش و عملکرد خوب خود توانمندی و شایستگی های خود را به اثبات رسانده است و در این استان نیز ضمن هماهنگی با مدیریت ارشد استان و در چارچوب قانون وظایف خود را به انجام خواهد رساند.

الله محمد آقایی مدیر کل دفتر حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با بیان اینکه وصول مالیات از درآمدهای ایجاد شده یکی از راهکارهای مهم در تامین منابع مالی دولت است گفت: شرایط فعلی کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا و مسائل مربوط به شیوع کرونا، دوران سختی را برای ما رقم زده است .

وی با بیان اینکه تلاش مدیران حوزه مالیاتی بر وصول مالیات از سود درآمدهاست ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور، اگر رشدی در این خصوص مشاهده می شود مربوط به وصول مانده‌های گذشته است نه فشار به مردم و یا تلاش برای کسب درآمدهای نامعقول .

مدیرکل دفتر حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در شرایط شیوع کرونا جزو دستگاه‌هایی بود که بیشترین تاثیر پذیری را داشت اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا تمام مردم به این واقعیت مهم اعتقاد پیدا کنند که مالیات باج و پول ظالمانه نیست ، بلکه یکی از حقوق جامعه بر افراد و فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: در بحث وصول با اصول مالیات، استانداری ها باید محور باشند و از وصول مالیات های واقعی از مودیان حمایت کرده و توجه خود را بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی معطوف کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!