تویوتا ناراحت از عدم استخراج تمام توان خودروی LMP1


موتور اسپورت ایران – تویوتا که یکی از سازندگان حاضر در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان می باشد می گوید از اینکه نمی تواند تمام توان خودروی هایبرید LMP1 پیشرفته خودش یعنی TS050 را استخراج کند ناراحت است اما با این حال از قوانین دوران جدید هایپرکار استقبال می کند. در فصل 2017، خودروی تویوتا به رانندگی کامویی کوبایاشی در مرحله تعیین خط مسابقه 24 ساعته...

موتور اسپورت ایران تویوتا که یکی از سازندگان حاضر در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان می باشد می گوید از اینکه نمی تواند تمام توان خودروی هایبرید LMP1 پیشرفته خودش یعنی TS050 را استخراج کند ناراحت است اما با این حال از قوانین دوران جدید هایپرکار استقبال می کند.

در فصل 2017، خودروی تویوتا به رانندگی کامویی کوبایاشی در مرحله تعیین خط مسابقه 24 ساعته لمانز، رکورد این پیست را در حالیکه سوار بر خودروی TS050 بود، با ثبت زمان 3.14.791 ثانیه شکست.

در فصل بعد، تویوتا به دلیل مسائلی که به عنوان برابری تکنولوژی مطرح شده کمی عقبگرد داشته تا فاصله با تیم های غیرهایبرید و خصوصی کم تر شود.

در امسال، تویوتا قصد داشت که با یک نسخه غیرمحدود شده TS050 رکورد دیگری را ثبت کند که این طرح هنوز اجرایی نشده و مسابقه ای برگزار نشده است.

برای فصل 2021، تویوتا دارد یک پروتوتایپی را بر اساس فرمول جدید هایپرکار ها می سازد که احتمالا باعث افزایش 10 ثانیه ای دور ثبت شده در پیست لمانز می شود. مقامات برگزار کننده لمانز، یک سرعت مسابقه ای 3.30 ثانیه ای را که قابل مقایسه با LMP2 های فعلی می باشد برای این کلاس در نظر دارند.

بازنشست کردن سریع ترین خودروها

مدیر تیم تویوتا، لوپن بیان کرد که قوانین جدید هایپرکار و LMDH برای کاهش هزینه ها لازم بودند. اما این مرد هلندی از این که این تکنولوژی پیشرفته هایبرید کلاس LMP1 از بین می رود ناراحت و ناامید شده است و می گوید:

ما داریم سریعترین خودروها را بدون آنکه تمام پتانسیل آنها را استخراج کرده باشیم بازنشست می کنیم. این یک ناراحتی بزرگیست. به این خاطر که خیلی عالی می شد که دوباره ببینیم این خودرو برای رکورد یک تک دور یا دور مسابقه ای دیگر اقدام می کند.

زیراکه من فکر می کنم این خودرو وقتیکه از بند رها می شود، کاملا قابلیت این کار را دارد. برای من، این دوران یکی از جالبترین دوران های موتوراسپورت بوده است. خودرو ها زیبا بودند و سطح عملکردی بین سالهای 2014 تا 2017 فوق العاده بالا بود. برای من، این دوران یکی از هیجان انگیزترین دوران ها بود.

مدیر تیم تویوتا باور دارد که کلاس مسابقه ای هایبرید LMP1 که با حضور تویوتا، آئودی و پورشه همراه بود ” به واقع قدم بعدی در مسابقات اتومبیلرانی و تکنولوژی خودروهای خیابانی بود”:

ما توانستیم با دورهای ثبت شده پژو LMP1 برابری کنیم اما با 50 درصد سوخت و مصرف تایر! بودن در آنجا خیلی خوب بود.

تویوتا ناراحت از عدم استخراج تمام توان خودروی LMP1تویوتا ناراحت از عدم استخراج تمام توان خودروی LMP1

کاپ پیروزی در دستان آلونسو و دیگر رانندگان شماره 8 تویوتا

تویوتا چالش های جدید را می پذیرد

تویوتا در حالی در فصل 2018 و 2019 در مسابقه لمانز به پیروزی رسید که هیچ رقیب سازنده ای را نداشت و رقبایش همه کلاس LMP1 را ترک کرده بودند. حال این تیم قصد دارد چالش جدیدی را قبول کند و در سال 2021 با رقبای جدید روبرو شود:

ما داریم به سازمان خودمان این شانس را می دهیم تا یک خودروی جدید بسازیم و نشان دهیم که تویوتا می تواند. ما می خواهیم که در مقابل تیم ها و سازندگان دیگر مسابقه دهیم نه اینکه فقط با خودمان مسابقه دهیم.

ما نیاز داریم که از تجهیزات برابر برخوردار باشیم و این چیزی نیست که امروز در اختیار داشته باشیم. مسئله فقط برتری تکنولوژیکی نیست. مسئله مدیریت هم نیز هست و رسیدن برتری از طریق راننده هایتان و مهندسی که بر مسابقه دارید نیز مورد نظر هستند. فکر می کنم که همه انتظار آن دوران را دارند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)