ملاقات چهره به چهره معاونین دادستان و قضات دادسرای تهران با زندانیان


ملاقات چهره به چهره معاونین دادستان و قضات دادسرای تهران با زندانیان

صبح امروز به دستور علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران، تعدادی از معاونان دادستان،  قضات اجرای احکام و  دادیاران ناظر بر زندان، ضمن حضور در زندانهای تهران با  زندانیان دیدار کرده  و به حل مشکلات قضایی آنها پرداختند.

ملاقات چهره به چهره معاونین دادستان و قضات دادسرای تهران با زندانیان
به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حضرت آیت الله رییسی ریاست محترم قوه قضاییه همواره در مناسبت‌های مختلف یکی از سیاست‌های این قوه در دوران تحول را حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری عنوان کرده و بر روی این موضوع تاکید فرموده اند.

بر این اساس دادستانی تهران نیز تحقق کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی را در دستور کار خود داشته و اقدامات زیادی را برای تحقق این امور انجام داده است.

علی القاصی داستان تهران در بازدید‌های مختلفی که طی چند مدت اخیر از ندامتگاه‌های تهران داشته بررعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی زندانیان و جلوگیری از بوروکراسی اداری و اهمیت به آزادی تاکید داشته است.

بر این اساس امروز سه شنبه همزمان با سومین روز از هفته قوه قضاییه بنا به دستور دادستان تهران برخی از معاونان، دادیاران ناظر بر زندان هرکدام مامور شدند که در یکی از زندان‌ها حضور یافته وبا زندانیان از نزدیک دیدار داشته و سئوالات و درخواست‌های آنان را رسیدگی و برابر قانون برای رفع مشکلات آن‌ها مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

در این دیدار‌ها دادیاران اجرای احکام و ناظر زندان در زندان‌های تهران بزرگ، اوین، قزل حصار، رجایی شهر و زندان شهر ری (ندامتگاه زنان) حضور یافته و از نزدیک پای صحبت‌های زندانیان نشسته و درخواست‌های آن‌ها را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.

در این ملاقات‌ها برخی از زندانیان درخواست‌های خود از جمله استفاده از پابند الکترونیک، آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس، عفو و ... را مطرح کردند و دستورات لازم برای پیگیری درخواست‌های این زندانیان صادر شد.

در زندان زنان ۴۸۳ تقاضا از زندانیان اخذ و درخواست‌های آن‌ها بررسی شد. مشکل آن دسته از زندانیانی که قابل حل بوده در همان زندان، از سوی نماینده‌های دادستان اجابت و دستورات لازم صادر شد و درخواست آن‌هایی که نیاز به بررسی بیشتر دارد جهت رسیدگی به درخواست متقاضیان در دستور کار قرار دارد.
.photo_album_grid .grid_item .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media(min-width:1200px) .photo_no_marg_md } @media(max-width:1200px)and (min-width:980px) .photo_no_marg_md } @media(min-width:767px) and (max-width:980px) .photo_no_marg_sm } @media(min-width:480px) and (max-width:767px) .photo_no_marg_ms .example-image } @media(min-width:320px)and (max-width:480px) .example-image } @media(max-width:320px) }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان