آغاز اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی


آغاز اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه کرامت طرح «بازگشت به سنگر» برای تخفیف مجازات سربازان فراری از امروز (سه‌شنبه) در استان آغاز شده که اجرای آن تا عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

مجتبی زارع در نشست خبری اظهار داشت: اگر سربازان فراری در این بازه زمانی خود معرف باشند، نیروهای مسلح در خصوص تخفیف مجازات آنها مساعدت می‌کند، به گونه ای که از حداکثر ارفاقات قانونی برخوردار شده و مجازات حبس آنها حذف می شود.

وی با بیان اینکه فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح است، اظهار داشت: ۹۹ درصد این جرم از سوی اشخاصی واقع می شود که مشغول خدمت سربازی در یگان های نظامی هستند.

زارع خاطرنشان کرد: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت می کنند و بیش از ۶۰ روز از فرار آنها نگذشته باشد، فراری محسوب نمی‌شوند و مقررات برای آنها جاری نیست، بهتر است تا پیش از گذشت ۶۰ روز، خود را معرفی کرده و مجددا به خدمت بازگردند. اگر فرار برای بار دوم انجام شود یا بیش از ۶۰ روز ادامه یابد، این دسته از سربازان، فراری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رییس دستگاه قضایی نگاه ویژه ای به احیای حقوق عامه دارد، تصریح کرد: منظور از حقوق عمومی رفتارهایی است که می‌تواند انجام یا ترک آن مردم یک شهر یا منطقه ای را در معرض آسیب قرار دهد، به تعبیر دیگر اقدامی که یک دستگاهی انجام می دهد و به ضرر کثیری از مردم است.

دادستان نظامی استان افزود: مواردی چون وجود سرعتگیرهای غیراستاندارد، شلوغی مراکز تعویض پلاک و عدم تکریم ارباب رجوع در مراکز مربوط به نیروهای مسلح از مصادیق بارز حقوق عامه است که سازمان قضایی نیروهای مسلح، می‌تواند در آن ورود کند اگرچه در نگاه اول بی‌ارتباط به دستگاه قضا به نظر می‌رسد.

زارع با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی در احیای حقوق عامه دارند، خاطرنشان کرد: ارتباط رسانه‌ها با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دوسویه است و باید در همین زمینه رسانه‌ها باید یاری گر دستگاه قضایی باشند، زیرا که رسانه ها منعکس‌کننده دیدگاه‌های مردم هستند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار