مراتب ثبت 11 میراث ناملموس به استاندار فارس ابلاغ شد


وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت 11 اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد....

مراتب ثبت 11 میراث ناملموس به استاندار فارس ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت 11 اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای به عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس مراتب ثبت 11 میراث فرهنگی ناملموس در این استان را به او ابلاغ کرد.

در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به استاندار فارس آمده است:

«در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد دو و سه آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 1387/11/6 هیئت‌وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مراسم شنبه اول سال در شهر نی‌ریز» به شماره 2002، «مهارت تهیه حلوای مسقطی در لارستان» به شماره 2003، «مهارت تهیه انواع حلوای ارده ارزقان» به شماره 2004، «مهارت تهیه حلوای سنتی (میده)» به شماره 2005، «شیوه نواختن موسیقی محلی جهرم با تار» به شماره 2006، «مهارت ساخت کاشی هفت‌رنگ شیراز» به شماره 2007، «مهارت تهیه حلوای سی ین» به شماره 2008 در تاریخ 1398/04/05، «مهارت خوس دوزی و خوس بافی در جنوب فارس» به شماره 2031، مهارت رنگرزی پشم در عشایر استان فارس» به شماره 2032، «مهارت سنتی دوخت رخ دوزی و کاربردهای آیینی آن» به شماره 2033 و «مهارت ساخت کومه در مناطق ییلاقی استان فارس»‌ به شماره 2034 در تاریخ 1398/10/9 در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.

خواهشمند است، دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ و از نتیجه اقدام این وزارتخانه را مطلع کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی