رفع تصرف 350 هزار مترمربع از اراضی ملی قشم


رفع تصرف 350 هزار مترمربع از اراضی ملی قشم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحتی بالغ بر 350 هزار مترمربع در جزیره قشم خبر داد.

رفع تصرف 350 هزار مترمربع از اراضی ملی قشمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی صالحی در گفتگو با میزان؛ از رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحتی بالغ بر ۳۵۰ هزار مترمربع واقع در روستای تورگان جزیره قشم به ارزش تقریبی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
وی اضافه کرد: متصرفان در این اراضی با برنامه ریزی از قبل تعیین شده و هدفمند نسبت به تسطیح، تفکیک و دپو صد‌ها کامیون سنگ، پی کنی و همچنین دیوار چینی اقدام کرده و برخی از این اراضی نیز به اشخاص غیربومی فروخته شده بود.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: دادسرای عمومی و انقلاب قشم نیز برای متصرفی که با کوه خواری، تسطیح غیرقانونی، ساخت جاده و پی کنی و بتن ریزی برای ساخت سازه غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی اقدام کرده بود پرونده قضایی تشکیل داده است.
این مقام قضایی در استان هرمزگان گفت: طی روز‌های اخیر ۳ قطعه از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم که به صورت غیرمجاز برای خشک کردن ماهی اشغال شده بود نیز آزادسازی شده است.
وی در ادامه افزود: با تدابیر اندیشیده شده از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان و با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها، خصوصاً ضابطان انتظامی و دریابانی شهرستان قشم، اقدامات خوبی در زمینه صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری و مبارزه با زمین خواری در سطح این جزیره انجام شده و شاهد کاهش میزان تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم نسبت به گذشته می‌باشیم.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با اجرای این حکم قضایی میزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم از ابتدای سال جاری به ۳۹۱ هزار و ۴۳۴ مترمربع با ارزش تقریبی ۳ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت