جشن‌های دهه کرامت


جشن‌های دهه کرامت

همزمان با میلاد کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت مشهدالرضا و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز استانها؛ همزمان با میلاد کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت مشهدالرضا و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله غرق در شادی و سرور است.
قم
آغاز جشن‌های دهه کرامت
همزمان با میلاد کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت پرچم گنبد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها تعویض شد.
با تعویض پرچم گنبد حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و برگزاری آیین خطبه خوانی و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) جشن‌های دهه کرامت آغاز شد.
مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

همچنین حرم مطهر آن حضرت با حضور پُرشور زائران و مجاوران حضرتش گلباران شد و زنان و مردان برای ادای احترام و تبریک در صحن و سرایش حضور یافتند.

به رسم سنت هرساله از شب اول ذی القعده سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ۸ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمدابن موسی (شاهچراغ) برادر ارجمند حضرت معصومه و امام رضا علیهم السلام تا ۱۳ذی القعده سالروز میلاد امام رضا علیه السلام دهه کرامت نامگذاری شده است.
خراسان رضوی
مشهدالرضا مسرور سالروز میلاد اخت الرضا
مشهدالرضا در سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) غرق نورو سرور است. خیابان‌های شهر به ویژه منتهی به حرم رضوی آذین بندی و چراغانی است.

حریم ملائک پاسبان رضوی هم در این میلاد مبارک چراغانی و میزبان حضور زائران و مجاوران است که برای عرض تبریک این میلاد مبارک به، ولی نعمت خود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن‌های حرم رضوی حضور یافته اند و با ابراز ارادت به ساحت قدسی امام هشتم تهنیت گوی میلاد خواهر بزرگوار این امام همام شده اند.

به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی برای بخش از رسانه ملی و بخش از فضای مجازی پیش بینی شده است.

ویژه برنامه‌های دهه کرامت هم با اعزام کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف کشور آغاز شده است.
حال و هوای زائران حرم رضوی در دهه کرامت

مدیرعامل بنیاد کرامت درتشریح دیگر برنامه‌های دهه کرامت گفت: برای این دهه امسال ۸۸هزار جشن خانگی برنامه‌ریزی‌شده است که بخشی از لوازم موردنیاز این جشن‌ها را موسسه جوانان آستان قدس با همکاری شبکه جوانان رضوی پیگیری می‌کند و برای افرادی که بهترین تصاویر و عکس‌ها را از مراسم ارسال کنند جوایزی در نظر گرفته‌شده است.
بهمن استادآقا افزود: در حوزه معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز حدود ۱۲برنامه افتتاحیه دارد به خصوص در مناطق سیل‌زده خوزستان، سیستان و بلوچستان و لرستان که در آن اقدامات آستان قدس رضوی به ویژه حوزه آب آشامیدنی و منازل مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برگزاری ۸۸هزار جشن خانگی، ارائه ۸۸۸فقره وام جهیزیه در این ایام به خانواده‌های نیازمند، استقرار بیمارستان‌های سیار آستان قدس رضوی با کمک خادم یاران حوزه سلامت برای رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی از برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟