آموزش و پرورش خلخال کمبود نیرو دارد


آموزش و پرورش خلخال کمبود نیرو دارد

اردبیل - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: کمبود نیروی انسانی بزرگترین چالش پیش روی این اداره در سال تحصیلی آینده است.

به گزارش ایرنا ،سخاوت بیرامی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: دستگاه تعلیم و تربیت خلخال ۱۷۵ نیروی انسانی در بخش‌های مختلف آموزشی ، تربیتی کمبود نیرو دارد که در صورت تامین نشدن آن با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی گفت: برغم مکاتبات مختلف با مرکز استان در خصوص حل مشکل کمبود نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده امسال فقط ۶ نفر از دانشگاه تربیت معلم ،۱۵ نفر از محل ماده ۲۸ و چهار نفر نیز سرباز معلم جذب آموزش و پرورش خلخال خواهند شد که در هیچ شرایطی مشکل کمبود نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت خلخال را برطرف نمی‌کند.

وی اظهارداشت: در حالی که هر سال به تعداد دانش‌آموزان این منطقه اضافه شده و وسعت کار دستگاه تعلیم و تربیت بزرگ‌تر می‌شود، آموزش و پرورش به جای افزایش نیروی انسانی بدلیل محدودیت‌های موجود در بخش جذب نیرو و استخدام روز به روز در حال کوچک شدن است.
بیرامی با بیان اینکه با توجه خاص دولت به بحث فضاهای آموزشی مشکل کمبود فضای آموزشی و تجهیز مدارس به امکانات آموزشی جدید تا حدی برطرف شده، افزود: کمبود نیروی انسانی با توقع مردم در مسیر ارتقای سطح تحصیلی در مدارس این منطقه همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ بخشنامه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص چگونگی برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان امسال به شهرستان‌ها ارسال نشده ، گفت: حتی در صورت ابلاغ این بخشنامه و لزوم اجرای آن طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال با توجه به حاکمیت شرایط کرونایی متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش خلخال افزود: هنوز افزایش شهریه دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی از سوی مرکز استان به این شهرستان ابلاغ نشده ولی احتمال افزایش ۱۷ تا ۳۳ درصدی شهریه به تناسب امکانات آموزشی و رفاهی مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه حقوق معوقه مزایا و حق بیمه بیکاری شاغلین در مدارس غیردولتی خلخال با پیگیری‌های صورت گرفته پرداخت شده ، گفت: مدارس غیردولتی و یا مدارسی هیات امنایی دولتی خلخال با توجه به شرایط کرونایی جامعه حق برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را تا زمان عادی شدن شرایط ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت