کفاشیان: باید جلوی پرداخت پول زور به ویلموتس را بگیریم


کفاشیان: باید جلوی پرداخت پول زور به ویلموتس را بگیریم

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: مبلغ قرارداد «مارک ویلموتس» تا زمانی که در ایران بود، پرداخت شد و بیشتر از آن را نباید پرداخت کنیم. وکلای ما تلاش دارند تا جلوی پرداخت پول زور به این مربی را بگیریم.

«علی کفاشیان» روز سه‌شنبه که مقابل فدراسیون با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد در رابطه با ادامه همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از انتخابات قبلی که سال ۹۴ برگزار شد عضو هیات رییسه و نایب رییس هستم اما به دلیل محرومیتی که اعمال شد به فدراسیون نیامدم. بعد از تمام شدن مدت محرومیتم تصمیم گرفتم دوباره به فدراسیون بیایم و با هیات رییسه همکاری کنم. فعالیتم در قالب هیات رییسه است. با اعضای هیات رییسه صحبت‌هایی کردم و آنها اعلام کردند با توجه به تجربیاتی که وجود دارد می‌توانم به فدراسیون کمک کنم.

وی افزود: مسائل مختلف زیادی وجود دارد که اصلی‌ترین آن تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال و پس از آن برگزاری انتخابات است. فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر از این حالت بلاتکلیفی رها شود و در شرایط خوبی فدراسیون را به دست مدیریت جدید برسانیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در رابطه با شائبه‌هایی که از بازگشت وی به فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، تصریح کرد: مجمع فدراسیون فوتبال به نحوی است که نمی‌شود آن را مهندسی کرد. نظر من هم روی هیچ شخصی نیست. با اعضای هیات رییسه هم صحبت کردم که انتخابات باید بی‌طرف، دقیق‌تر و بهتر برگزار شود.

کفاشیان در مورد صحبت‌هایی که مبنی بر غیرقانونی بودن بازگشت وی به فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، گفت: به قانون احترام می‌گذارم. زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب شد، هیچ حق امضایی ر فدراسیون فوتبال نداشتم. از فوتسال هم بیرون آمدم اما عضو هیات رییسه بودن شغل نیست. البته تا زمان انتخابات هستم. البته من ۶۵ سال سن دارم و در دور بعد هم نمی‌توانم کاندید شوم. برخی هم شرایطی مانند من دارند. با تمام اعضای هیات رییسه صحبت کردم و آن‌ها هم نگرانی بابت بازگشت من ندارند. به فدراسیون نیامدم که جای کسی را بگیرم و فقط یک رای در هیات رییسه دارم.

وی در مورد اینکه اگر هنوز نایب رییس اول است، باید سرپرست فدراسیون هم باشد، اظهار داشت: در این مورد بحث بازنشستگی وجود دارد. سرپرست فدراسیون اگر بخواهد امضای قانونی داشته باشد، باید قانون را اجرا کند اما وقتی قانون می‌گوید بانشسته نمی‌تواند حق امضای تعهدآور داشته باشد، ما به آن احترام می‌گذاریم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه «حیدر بهاروند» به عنوان نایب رییس دوم، بازنشسته است، تصریح کرد: مشکل او فکر می‌کنم که حل شده است و مجوز ادامه کار را دارد.

وی در مورد اینکه او باید پولی را به فدراسیون فوتبال پرداخت کند، اضافه کرد: این پول موجود است اما نمی‌دانیم که باید این پول را به چه کسی بدهیم. بارها توضیح دادم و پولی بین من و هیچ فرد دیگری رد و بدل نشده است.

کفاشیان در ادامه یادآور شد: محرومیت من تمام شد. عضو هیات رییسه هستم و به فدراسیون آمدم تا در این مدت کوتاه که باید دوره انتقالی را پشت‌سر بگذارد، کمک کنم. برای دور جدید هم نمی‌توانم به فوتبال بیایم و طبق اساسنامه کاندیدا شوم. قانون هم می‌گوید بازنشسته نمی‌تواند کار کند. مستندات قانونی می‌گوید اعضای هیات رییسه که غیر شاغل هستند، حضورشان در هیات رییسه تا زمان انتخابات بعدی مانعی ندارد و رییس فدراسیون، دبیر کل و خزانه‌دار نباید بازنشسته باشند.

وی در مورد ایرادات به اساسنامه فدراسیون گفت: هنوز وقت نشده که مطالعه کنم. البته در اساسنامه مسائل خوبی دیده شده و مطابق قوانین است و فدراسیون استقلالش را حفظ کرده است.

کفاشیان در مورد اینکه اگر او جای «مهدی تاج» بود، با «مارک ویلموتس» قرارداد امضا می‌کرد یا خیر، گفت: من در آن شرایط نیستم. وقتی با مربی خوبی قرارداد امضای می‌شود باید ادامه همکاری صورت بگیرد. نه اینکه اگر کارایی لازم را نداشت به گردن فرد خاصی بیاندازند.

وی افزود: قرارداد ویلموتس در مدتی که در ایران بود، پرداخت شده و بیشتر از آن را نباید پرداخت کنیم. وکلای ما در تلاش هستند تا جلوی پرداخت این پول زور را بگیریم. من در جریان قرارداد ویلموتس نبودم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق