تست کرونای دو تن از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ مثبت شد


تست کرونای دو تن از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ مثبت شد

دو تن از کارکنان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بعد از تجمع تالسا به جمع شش نفر دیگر از تیم تبلیغاتی وی پیوستند که به کرونا مبتلا شده بودند.

تست کرونای دو تن از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ مثبت شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نوشته نیویورک تایمز، آزمایش کرونای دو تن دیگر از کارکنان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پس از برگزاری تجمع انتخاباتی تالسا مثبت شد.
دو تن دیگر از کارکنان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در تجمع انتخاباتی شنبه شب او در شهر تالسا در ایالت اوکلاهما شرکت داشتند، به جمع شش تن دیگر از تیم تبلیغاتی وی پیوستند که قبل از برگزاری آن رویداد که اولین تجمع انتخاباتی از ماه مارس بود، به کرونا مبتلا شده بودند.
یک سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ روز دوشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که پیشتر اطمینان داده شده بود شیوع محدود این بیماری در میان کارکنان ستاد انتخاباتی مهار شده و هیچیک از کارکنان که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است، در آن صحنه حضور نداشتند.
به گفته تیم مُرتاق مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی رئیس جمهور، تست کرونای دو تن دیگر از تیم تبلیغاتی به هنگام انجام دور دیگری از آزمایش‌ها مثبت نشان داده شد و گرچه آن دو در آن مراسم حضور داشتند، ولی تمام مدت ماسک زده بودند.
وی گفت، ستاد انتخاباتی فورا به محض مثبت شدن تست کرونای آن کارکنان اقدامات لازم برای قرنطینه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ارتباط با ردیابی تماس‌های آن‌ها را به اجرا گذاشت.
هنوز معلوم نیست کارکنانِ کرونا گرفته با چه تعدادی از مردم در آن تجمع انتخاباتی در تماس بودند و آیا هیچیک از آن‌ها با رئیس جمهور یا مایک پنس معاون وی که در آن تجمع حضور داشت، تماس داشتند یا نه.
قبل از برگزاری تجمع روز شنبه‏، تست کرونای شش تن از اعضای تیم تبلیغاتی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور مثبت شده بود که اتفاقی هشدار دهنده بود و ستاد انتخاباتی ترامپ در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن آن گفت که آن تست‌ها بخش کوچکی از صد‌ها تست انجام شده در مورد کارکنان ستاد انتخاباتی بود.
ستاد انتخاباتی در حالی آن تجمع را برگزار کرد که مقامات بهداشت و درمان محلی به کرات توصیه کرده بودند تا بهبود اوضاع، هر گونه گردهمایی در محیط‌های بسته به تعویق انداخته شود.
با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در تالسا، ستاد انتخاباتی ترامپ امیدوار بود استادیوم ۱۹ هزار نفری کاملا پر شود. اما به گفته اداره آتش نشانی شهر، در نهایت حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر در آن تجمع حضور یافتند.
در داخل استادیوم نیز بسیاری از حضار تعمدا ماسک‌های توزیع شده را کنار گذاشتند و ساعت‌ها در داخل آن محوطه سرپوشیده بدون ماسک نشستند.
به نوشته نیویورک تایمز، تمایل به برگزاری این تجمع انتخاباتی با وجود نگرانی‌های بهداشتی منعکس کننده تاکید پیوسته ترامپ بر بازگشت کشور به وضع عادی و تمایل وی به تبلیغ این پیام انتخاباتی است که کشور و بازار سهام (بورس) آن به سمت احیا پیش می‌رود.
همچنین روز دوشنبه کاخ سفید کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی را آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص