«راز زندگی شاد» در سطور کتابی جذاب و خواندنی


«راز زندگی شاد» در سطور کتابی جذاب و خواندنی

اراک - ایرنا - «راز زندگی شاد» عنوان کتابی است که به تجارب و توصیه‌های آموزنده برای کیفیت‌بخشی به زندگی اختصاص دارد و به قلم «نسرین حیاتی» نوشته شده است.

این کتاب ۹۵ صفحه‌ای با قیمت هر جلد ۲۰ هزار تومان، در قطع رقعی و با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات ارشک منتشر شده است.

مطالب این کتاب در قالب شش فصل ارایه شده که فصل نخست می‌کوشد مفهوم شادمانی را توضیح دهد و از این رهگذر چند داستان را ارایه کرده و بهانه‌های شاد نبودن و راهکارهای خوشحالی را داده شده است.

در فصل دوم کتاب نویسنده قانون جذب را معرفی کرده و نقش احساس شادی را بر کیفیت جذب مسایل در زندگی بیان کرده است.

افسرده بودن و افسرده کردن، چطور با وجود مشکلات شاد باشیم، ویژگی‌های افراد با نشاط و مدل فکری مردم شاد از دیگر موضوعاتی است که در فصل دوم به آن‌ها پرداخته شده است.

فصل سوم کتاب پیرامون باورهای محدودکننده و نقش آن‌ها در زایل کردن شادی است و از این رهگذر نویسنده ابتدا باورهای محدود کننده شادی را شرح داده و سپس راه تغییر آنها را مطرح کرده است.

کلید طلایی رسیدن به شادی عنوان فصل چهارم این کتاب است که در ذیل آن کوشش شده در خصوص مثبت نگری، انگیزه درونی، ارتباط مثبت با دیگران، احساس ارزشمندی و دوست داشتن خود، مراقبت از جسم و هدف داشتن در زندگی صحبت شده است.

در فصل پنجم کتاب نیز نویسنده خط قرمزهای فرد شاد را معرفی کرده و تاکید ویژه بر دوری انسان‌ها از محیط‌ها و افراد منفی‌نگر، پرهیز از اهمال کاری، غر زدن، ترسو بودن و افسوس گذشته خوردن به عنوان مهمترین نکاتی مطرح شده است که می‌تواند فرد شاد را کم کم از کیفیت زیستی مناسبش دور کند.

در فصل ششم این کتاب نیز دستورالعمل‌های کاربردی برای داشتن زندگی شاد عنوان شده که از جمله آن می‌توان به بخشندگی، زیستن در زمان حال، شکرگزاری، تصویرسازی ذهنی، آگاهی و خودسازی، جذاب بودن، شناختن حقوق انسانی خود و دیگران، آداب معاشرت در ارتباطات بین فردی و فضای مجازی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس