طالبان 53 زن و کودک را در دایکندی به‌گروگان گرفت


طالبان 53 زن و کودک را در دایکندی به‌گروگان گرفت

منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در پی فرار یک پسر و یک دختر جوان از شهرستان چهارچینوی ارزگان به شهرستان گیزاب این ولایت، گروه طالبان 53 غیرنظامی از ساکنان دایکندی را به گروگان گرفته...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در پی فرار یک پسر و یک دختر جوان از شهرستان چهارچینوی ارزگان به شهرستان گیزاب این ولایت، گروه طالبان 53 غیرنظامی از ساکنان دایکندی را به گروگان گرفته است.

محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی امروز (شنبه، 31 جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد از مسیر دایکندی – قندهار در روستای «غرمه» شهرستان کجران توسط اعضای طالبان گروگان گرفته شده‌اند.

ارزگانی افزود که گروگان‌گرفته‌شدگان از ساکنان شهرستان‌های کجران، کیتی و پاتو اند. آنان از پنج روز به این طرف در گرو گروه طالبان می‌باشند که 27 نفر شان زنان و کودکان اند.

وی گفت که طالبان دلیل این گروگان‌گیری را فرار یک پسر و یک دختر جوان از روستای «گوهرنگین» شهرستان چهاچینوی ارزگان خوانده‌اند. به گفته‌ معاون والی دایکندی، این دو نفر از طریق شهرستان‌های کجران، کیتی و پاتو به شهرستان گیزاب ارزگان به قصد ازدواج باهم فرار کرده‌اند.

وی تأکید کرد: «طالبان در ازای آزادی گروگان‌گرفته‌شدگان از مردم دایکندی خواسته‌اند که این دو جوان را در اختیارشان قرار دهند، اما آن‌ها در دایکندی نیست، بلکه در شهرستان گیزاب به‌سر می‌برند.»

محمدعلی ارزگانی گفت که تلاش‌ها از طریق متنفذان قومی در شهرستان کجران برای رهایی آنان شروع شده و تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

در همین حال او اما تأکید کرد در صورتی که این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، نیروهای امنیتی و دفاعی به‌زودی عملیاتی برای رهایی گروگان‌گرفته‌شدگان راه‌اندازی خواهند کرد.

به گفته ارزگانی، چگونگی انجام این حمله دیروز در حضور اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی طرح و برنامه‌ریزی شده است.

گروه طالبان تاکنون در مورد این گروگان‌گیری چیزی نگفته است.

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان از ولایت‌های امن می‌باشد که در بخش‌هایی از شهرستان‌های کجران و پاتوی این ولایت اعضای طالبان حضور و فعالیت دارند.

انتهای پیام/

طالبان 53 زن و کودک را در دایکندی به‌گروگان گرفت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت