مشاور غنی: تعدیل در قانون رسانه‌ها بدون مشورت اعمال نمی‌شود


مشاور غنی: تعدیل در قانون رسانه‌ها بدون مشورت اعمال نمی‌شود

مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان گفت: که هیچ تعدیلی در قانون رسانه‌های همگانی بدون نهایی‌شدن روند مشورت و گفت‌وگو صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «وحید عمر» مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان و رییس عمومی اداره ارتباطات عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری گفت: که هیچ تعدیلی در قانون رسانه‌های همگانی بدون نهایی‌شدن روند مشورت و گفت‌وگو صورت نمی‌گیرد.

عمر روز شنبه، سی‌ویکم جوزا، در توییتی نوشت: «آزادی بیان مهم‌ترین دست‌آورد مشترک ماست. ما به هیچ نیرویی اجازه نمی‌دهیم تا در جهت محدودسازی آن گامی بردارد.»

عمر گفته است که هر اقدامی برای تعدیل قانون رسانه‌های همگانی باید با رأیزنی و گفت‌وگو انجام شود. او تأکید کرده است که هرگونه پیشنهاد اصلاحی برای قانون رسانه‌های همه‌گانی زمانی موجه است که هدف آن بهبود وضعیت آزادی بیان باشد.

در روزهای اخیر نگرانی‌ها از طرح حکومت برای تعدیل قانون رسانه‌های همگانی افزایش یافته است.

نهادهای رسانه‌ای کشور چند روز پیش با نوشتن نامه‌ی سرگشاده این نگرانی را با رییس جمهور غنی مطرح کردند.

ارگ پس از رسانه‌ای شدن نامه، گفته است که رییس جمهور غنی دستور مشورت با نهادهای رسانه‌ای را برای تعدیل قانون رسانه‌های همه‌گانی داده است و هدف حکومت از تعدیل این قانون نیز محدودیت آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها نیست.

در نامه‌ی جامعه رسانه‌ای کشور اما گفته شده است، در طرحی که حکومت آماده کرده است، با رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها مشورت نشده است.

در این نامه از رییس جمهور خواسته شده است که جلو طی مراحل طرحی را بگیرد که با تصویب آن محدودیت وسیع بر رسانه‌ها وضع می‌شود و سانسور پس و پیش از نشر را مجوز داده است.

جامعه رسانه‌‌ای کشور گفته است که براساس نسخه‌ای از طرح حکومت، لغو جواز رسانه‌ها آسان شده و اختیارات وسیع به نهادهای ناظر دولتی داده شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز اعلام کرد که طبق یافته‌های این نهاد، مواردی در طرح حکومت برای تعدیل قانون رسانه‌های همگانی وجود دارد که با تصویب آن آزادی بیان آسیب می‌بیند و محدودیت‌های بیش‌تر بر رسانه‌ها وضع می‌شود.

قانون رسانه‌ها همگانی در جریان نزدیک به دو دهه گذشته چهار بار تعدیل شده است. نهادهای رسانه‌ای باور دارند که تعدیل مکرر این قانون «اصل ثبات» آن را آسیب رسانده است.

/انتهای پیام/

مشاور غنی: تعدیل در قانون رسانه‌ها بدون مشورت اعمال نمی‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت