گوترش: امیدوارم هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود


گوترش: امیدوارم هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی در مورد وضعیت افغانستان گفته که امیدوار است که تبادل زندانیان بین حکومت و طالبان باعث شود تا زمینه برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی در مورد وضعیت افغانستان گفته که امیدوار است که تبادل زندانیان بین حکومت و طالبان باعث شود تا زمینه برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی فراهم شود.

در گزارش سازمان ملل‌متحد در مورد وضعیت افغانستان که قرار است چند روز بعد به ‌شورای امنیت این سازمان ارائه شود،گوترش نوشته است که امیدوارم حکومت گام‌های مثبت دیگری نیز بردارد، تا زمینه برای آغاز گفتگوهای بین افغانان آغاز شود.

به گفتۀ وی، بی‌خانمان‌های ناشی از جنگ، فقر، امنیت ضعیف و گسترش همه‌گیری ویروس کرونا، تهدیدها را برای مردم افغانستان‌ افزایش داده است.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد همچنان بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد برای پایان خشونت‌ها و آغاز مذاکرات صلح مستقیم با طالبان تأکید کرده نوشته، امیدوار است که دیدار بین طالبان و حکومت برای مبادلۀ زندانیان باعث افزایش تماس‌ها بین طرفین شود و راه را برای گفتگوهای مستقیم هموار کند که می‌تواند به حل بحران سیاسی در افغانستان کمک کند.

این مقام ارشد سازمان ملل در خاتمه تاکید کرد: صلح پایدار در افغانستان تنها در صورت امکان پذیر خواهد بود که همه اقشار جامعه در آن دخیل باشند، وی از همه طرف‌ها خواسته است که فرصت گفتگو و مشارکت بامفهوم زنان را در تلاش‌های جاری صلح، فراهم کنند.

/انتهای پیام/

گوترش: امیدوارم هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403