لزوم تجهیز روستاها برای مقابله سریع با حریق‌ مراتع و جنگل‌ها


لزوم تجهیز روستاها برای مقابله سریع با حریق‌ مراتع و جنگل‌ها

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان بر لزوم تجهیز دهیاری‌ها و شوراهای روستا توسط مدیریت بحران برای مقابله سریع با حریق‌ مراتع و جنگل‌ها تاکید کرد.

کوروش کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای مقابله سریع با حریق‌ مراتع و جنگل‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستا باید توسط مدیریت بحران تجهیز شوند تا بتوان به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را مهار کرد.

وی افزود: به این منظور باید دهیاری‌ها و شوراهای روستا نیازسنجی شوند و پس از جمع‌بندی نیازهای این بخش‌ها برای مقابله با حریق مراتع و جنگل‌ها، نسبت به تجهیز آن‌ها اقدام شود و اکیپ‌های آماده در هر دهیاری یا روستا برای مقابله سریع با آتش وجود داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: این کار باعث می‌شود در زمان وقوع حریق در یک منطقه به ویژه مناطق صعب‌العبور، نیروهای منطقه منتظر نیروهای منابع طبیعی و دیگر بخش‌ها نمانند و به سرعت برای مهار آتش وارد عمل شوند تا دیگر نیروها نیز به کمک آن‌ها بیایند.

کیانی عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون مناطق بحرانی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها شناسایی شده‌اند و نقشه‌های ریسک آتش‌سوزی برای این مناطق تهیه شده است تا بر این اساس، تجهیز دهیاری‌ها با اولویت مناطق بحرانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام نقش بسیار موثری در کنترل به موقع حریق‌ها خواهد داشت زیرا اگر به موقع در محل آتش‌سوزی حاضر شویم می‌توان آن را کنترل کرد اما در صورتی که زمان طلایی رسیدن به آتش و مهار را از دست دهیم، حریق از کنترل خارج می‌شود. در بیشتر مواردی که آتش‌سوزی‌ها به سرعت و پس از چند ساعت مهار می‌شوند به این دلیل است که نیروهای عملیاتی به موقع به محل حریق می‌رسند و آتش را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام