دو عضو جدید شورای شهر سبزوار معرفی شدند


دو عضو جدید شورای شهر سبزوار معرفی شدند

سبزوار- ایرنا- در پی استعفای اخیر دو عضو اصلی شورای اسلامی شهر سبزوار، اعضای جایگزین افراد مستعفی از میان عضوهای علی‌البدل عصر دوشنبه در نشست این نهاد با حضور فرماندار سبزوار معرفی شده و کار خود را آغاز کردند.

فعالیت شورای شهر سبزوار ظرف ماههای اخیر بخاطر برخی اختلاف نظرها میان اعضای این نهاد منتخب، با تنش همراه بود.

اخیرا "قربانعلی کلمیشی و مسعود پسندیده" از ادامه فعالیت در شورای شهر سبزوار انصراف داده و با پذیرش استعفای آنها، عصر دوشنبه "مهدی مقصودی و حسن زارعی" که بر اساس نتایج انتخابات پیشین اعضای علی‌البدل اول و دوم این شورا بودند مطابق قانون به عضویت فعال پنجمین دوره شورای اسلامی سبزوار درآمده و جایگزین اعضای مستعفی شدند.

شورای اسلامی شهر سبزوار ۹ عضو دارد.

غراض شخصی در تصمیمهای شورا دخالت داده نشود

شهردار سبزوار در این نشست گفت: شورای شهر محل قانون‌گذاری است و نباید اغراض شخصی افراد در تصمیم گیریهای آن دخالت داده شود

سیدعلی کوشکی افزود: با همکاری و تعامل بین اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار عقب‌ماندگی ماههای اخیر در این شهر جبران خواهد شد.

وی گفت: تاخیر در ابلاغ بودجه شهرداری سبزوار از سوی رییس سابق شورای شهر سبب کندی اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی امسال شده است.
وقفه در امور شهری زودتر جبران شود

فرماندار سبزوار هم در نشست شورای این شهر گفت: وجود برخی اختلافات در شورای این شهر طی ماههای گذشته وقفه‌ای در امور شهری ایجاد کرده که این تعلل باید زودتر جبران شود.احمد برادران شوراها را از ارکان مهم تصمیم‌گیری در امور شهری توصیف و بیان کرد: شورا شهر نقشی مهم در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و پیشبرد امور شهری دارد.
وی افزود: اجرای برخی از طرحهای عمرانی و توسعه شهری سبزوار پارسال آغاز شده که انتظار می‌رود با تعامل اعضای شورای شهر و شهرداری سبزوار در روند اجرایی این طرحها شتاب صورت گیرد.
فرماندار سبزوار همچنین به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریمها ظالمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: شوراها با انجام وظایف خود در چارچوب قانون، در امیدآفرینی برای جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
۸۰۰ هکتار از وسعت این شهر سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه محسوب می‌شود. بر این اساس سبزوار رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد. نزدیک به ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر سبزوار در سکونتگاههای غیررسمی که دور تا دور آن را فراگرفته سکونت دارند.

شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار با سه هزار و ۷۵۴ هکتار وسعت، در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ