افتتاح نخستین پایگاه اطفاء حریق یگان حفاظت منابع طبیعی سیرجان


افتتاح نخستین پایگاه اطفاء حریق یگان حفاظت منابع طبیعی سیرجان

اولین پایگاه اطفاء حریق یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه چهارگنبد بخش بلورد سیرجان افتتاح شد.

"مهران میرشاهی" رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان در این مراسم گفت: متاسفانه از ابتدای خردادماه امسال تاکنون ۱۰ فقره آتش سوزی در مراتع شهرستان سیرجان رخ داده و بیش از ۴۰ هکتار از منابع طبیعی این شهرستان از بین رفت.

میرشاهی با بیا اینکه افتتاح نخستین پایگاه اطفاء حریق در چهارگنبد اقدامی شاخص، کارساز و موثر در راستای حفاظت و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی است، افزود: با وجود این پایگاه هماهنگی و ساماندهی نیروهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد درعملیات های اطفاء حریق مراتع منطقه چهارگنبد بهتر و بیشتر می شود و خسارت های ناشی از آتش سوزی ها به حداقل خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، "مسعود میرمحمدی" مجری طرح های معین اقتصادی بخش بلورد نیز در حاشیه این مراسم گفت: این پایگاه به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه های منطقه چهارگنبد و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع جهان فولاد سیرجان افتتاح شد.

وی افزود: این پایگاه که در روستای اسلام آباد منطقه احداث شده با زیربنای ۷۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد ریال به پایان رسیده که بخشی از تجهیزات خریداری شده است اما باید مسئولین نیز یک نفر نیروی مورد نیاز را تامین کنند تا این پایگاه که در منطقه ای مشرف بر منطقه احداث شده است در مواقع لازم ۲۴ ساعته کمک رسانی کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در