قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد برای توجه به زیرساخت‌های فرهنگی ایلام


قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد برای توجه به زیرساخت‌های فرهنگی ایلام

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد، خواستار توجه جدی به زیرساخت های فرهنگی-هنری و معیشت اهالی فرهنگ و رسانه شدند.

«علی‌اکبر بسطامی» نماینده مردم ایلام، در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین «حسین ملکی» مدیرکل پارلمانی وزارت ارشاد نیز حضور داشت، خواستار توجه به زیرساخت های فرهنگی خصوصا ساخت تالار مرکزی ایلام، مجتمع های فرهنگی شهرستانهای دهلران، چرداول و دره شهر و تخصیص اعتبارات ویژه جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در استان ایلام شد.

وی بر توجه ویژه به معیشت خبرنگاران و اهالی رسانه و خصوصا تخصیص اعتبار لازم جهت یارانه نشریات و سایت های خبری تاکید کرد و خواستار فراهم کردن زیرساخت های شهرستان تازه تاسیس هلیلان، حمایت از نویسندگان، مولفان و مترجمان، برخورداری بیمه شدگان اهالی رسانه استان در صندوق اعتباری هنر از حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه خاص به تبادلات فرهنگی بین ایران و عراق و تقویت دیپلماسی فرهنگی خصوصا در حوزه اربعین از طریق ایجاد دبیرخانه فرهنگی، هنری و رسانه ای اربعین در استان شد.

دکتر «سارا فلاحی» دیگر نماینده ایلام نیز با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه و ظرفیت های بالای فرهنگی استان، خواستار تقویت زیرساخت های فرهنگی و ورزشی شد.

وی بخشی از مشکلات موجود در جامعه را ناشی از عدم توجه جدی به مقوله فرهنگ دانست تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های غنی فرهنگی استان و حماسه های مردم در سالهای دفاع مقدس باید توجه جدی‌تری به استان ایلام شود.

«سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، ضمن سپاس از توجه نمایندگان استان به مقوله فرهنگ و هنر، از عزم و تلاش خود برای تحقق خواسته های نمایندگان گفت و ابراز امیدواری کرد با همیاری نمایندگان، مساعدت های استاندار و پیگیری های مدیرکل ارشاد استان شاهد اجرایی شدن بخش زیادی از این موارد باشیم.

در ابتدای این دیدار خودآموز، مدیرکل ارشاد استان ایلام گزارشی از وضعیت فرهنگی و هنری استان را ارائه کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...