زمان پرداخت 4 یارانه در تیرماه اعلام شد +مبلغ و جزئیات


زمان پرداخت 4 یارانه در تیرماه اعلام شد +مبلغ و جزئیات

اقتصادی رکنا: سخنگوی ستاد حمایت معیشتی گفته بود که این وزارتخانه برنامه‌ای برای حذف بیشتر یارانه‌بگیران ندارد اما به نظر می رسد حذف یارانه‌بگیران ثروتمند باید دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش رکنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه دولت بسته‌های حمایتی مختلفی برای کسانی که کسب‌وکار و درآمدشان با مشکل مواجه شده بود درنظر گرفت که پرونده پرداخت آن در خردادماه بسته شد.

واریز یارانه معیشتی کرونا

چهارمین مرحله کمک حمایت معیشت کرونا ساعت 31خردادماه به حساب سرپرستان خانوارهای هدف واریز شد. این کمک‌ها بر اساس بعد خانوار از 200 تا 600هزار تومان است که 3میلیون نفر را پوشش داد.

وام ۱میلیونی یارانه کرونایی

آخرین مرحله وام یک میلیونی کرونایی که در سه مرحله پرداخت شده بود در 22خردادماه به حساب متقاضیان واریز شد و پرونده آن هم بسته شد. بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت از کرونا که در سه مرحله پرداخت شد از تیرماه 99 شروع می‌شود و اقساط آن ماهانه 35هزار تومان و 100تومان از یارانه ماهانه افراد کسر می‌شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 30ماهه خواهد بود‌ (کارمزد وام یک میلیونی طی دو و نیم سال 53هزار تومان است).

بسته معیشتی

از آذرماه پارسال که به دنبال افزایش قیمت بنزین، بسته معیشتی برای 60میلیون ایرانی در نظر گرفته شد که تاکنون 7 مرحله از آن پرداخت شده است و هشتمین مرحله آن 10تیرماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

یکصد و سیزدهمین مرحله یارانه نقدی طبق روال هر ماه بین روزهای 24ام تا 26ام تیرماه یه حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه نقدی چه کسانی تیرماه حذف خواهد شد؟

از شهریور پارسال وزارت کار اعلام کرد آماده حذف سه دهک بالای درآمدی جامعه از دریافت یارانه نقدی است. پس از آن تا آبان‌ماه یارانه نقدی حدود یک میلیون نفر حذف شد اما با توقف این فرایند پرونده حذف یارانه‌بگیران ثروتمند باز هم ناتمام ماند.

حال با مصوبه اخیر شورای وزیران و براساس قانون بودجه 99 وزارت‌کار ملزم شده است مجددا غربالگری این سه دهک را انجام دهد. بر اساس آنچه اعلام شده وزارت کار باید تا اواخر تیرماه نتایج بررسی‌های خود را اعلام کند اما هنوز مشخص نیست که نتایج غربالگری در یارانه تیرماه هم لحاظ خواهد شد یا خیر.

با وجود اینکه میرزایی، سخنگوی ستاد حمایت معیشتی گفته بود که این وزارتخانه برنامه‌ای برای حذف بیشتر یارانه‌بگیران ندارد اما با این ابلاغیه حذف یارانه‌بگیران ثروتمند باید دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین آن یک میلیون نفری که یارانه نقدی‌شان سال گذشته حذف شده است در صورتی که اعتراض دارند، وزارت کار باید اعتراض آن‌ها را بررسی کرده و در صورت تایید در اولین نوبت پرداخت یارانه نقدی آن‌ها دوباره برقرار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید