2 میلیون دام کرمانشاه علیه آبله واکسینه می‌شوند


2 میلیون دام کرمانشاه علیه آبله واکسینه می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه اعلام کرد که تابستان امسال بیش از 2 میلیون راس دام سبک در سطح استان علیه بیماری آبله واکسینه می‌شوند.

شاهرخ یارویسی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این واکسیناسیون به صورت رایگان و به منظور همه گیری بیماری آبله در میان دام های سبک انجام می شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده دام های عشایر حاضر در استان و روستاهایی که در مسیر کوچ عشایر قرار دارند در اولویت دریافت واکسن رایگان آبله هستند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه گفت: پس از واکسن آبله، انجام واکسیناسیون تب مالت و بروسلوز تا پایان تابستان، نوبت نخست واکسیناسیون تب برفکی در پاییز و مرحله دوم واکنس تب برفکی نیز در زمستان انجام خواهد شد.

یارویسی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هفت میلیون و ۳۵۰ هزار نوبت واکسن برای دام‌های استان زده شده است، گفت: در بهار امسال چهار کانون تب برفکی در سطح شهرستان های کرمانشاه و اسلام آبادغرب مشاهده و به سرعت کنترل های لازم انجام شد.

وی سرمایه دامی استان را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رصد و پایش، بیماری‌یابی و در کنار آن آموزش به صورت ویژه و مایه‌کوبی را همواره برای حفظ سرمایه‌های دامی استان در برنامه داریم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این استان یکی از قطب های تولیدات دامی کشور است، گفت: باتوجه به اینکه بخش دام یکی از توانمندی‌های کرمانشاه است باید از این مزیت برای بهبود تولیدات دامی و ارایه خدمات با کیفیت بهتر به دامداران استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادرگوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش