درخواست تمدید کنکور نظام قدیم در سال 1400 محقق می‌شود؟


درخواست تمدید کنکور نظام قدیم در سال 1400 محقق می‌شود؟

سخنگوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال 1400 را دارند، خواسته خود را طی نامه‌ای به سازمان سنجش ارسال کنند.

درخواست تمدید کنکور نظام قدیم در سال 1400 محقق می‌شود؟فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: سازمان سنجش مرجع تصمیم گیرنده برای تمدید یا عدم تمدید نظام آموزشی قدیم برای کنکور ۱۴۰۰ نیست.

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه شورای سنجش و پذیرش است، افزود: داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم و دبیر این شورا، رئیس سازمان سنجش است، داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به این دو ارگان ارسال کنند تا پیشنهاد آنها برای بررسی به شورای سنجش و پذیرش ارسال شود.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: اگر این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش رأی بیاورد، اعمال می‌شود و اگر رأی نیاورد، سازمان سنجش با استدلال به داوطلبان جواب می‌دهد.

بیشتر بخوانید

تمدید مهلت معافیت تحصیلی دانش آموزان دیپلم برای کنکور ۹۹

گفتنی است، با تغییر نظام آموزشی از ۵-۳-۴ به ۶-۳-۳، آخرین گروه از نظام آموزش ۵-۳-۴ در سال ۹۷ به کنکور رسیدند. نگرانی داوطلبان نظام قدیم از نحوه طرح سوالات باعث شد که کنکور سراسری سال ۹۸ با دو نوع سوال برای نظام قدیم و نظام جدید برگزار شود و سازمان سنجش اعلام کرد ،کنکور سراسری ۹۹ آخرین سالی است که در آن سوالات نظام قدیم مطرح می‌شود و کنکور ۱۴۰۰ فقط با یک نوع نظام آموزشی، یعنی نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) برگزار می‌شود.

اما داوطلبان زیادی امسال درخواست تمدید نظام آموزشی را دارند و در دلایل اعتراض خود آورده اند که با شیوع این بیماری نتوانسته اند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و تغییر نظام آموزشی علاوه بر هزینه مالی زمان زیادی را از آنها می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند