نخستین شب تابستان در مهاباد بارانی بود


نخستین شب تابستان در مهاباد بارانی بود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج کم‌دامنه به آذربایجان‌غربی، شب گذشته این شهرستان شبی بارانی و خنک را در نخستین شب تابستان تحربه کرد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته امواج ناپایدار بارشی وارد آذربایجان‌غربی شد که بیشترین فعالیت آن در مناطق شمالی استان بود اما مناطق جنوبی و مرکزی را نیز تاحدودی تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به بارش پراکنده باران در این شهرستان افزود: در شبانه‌روز گذشته در مجموع ۱.۲ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و سرعت وزش تندباد به ۶۱ کیلومتر در ساعت (۱۷ متر در ثانیه) رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج کم‌دامنه بارشی در مناطق شمال استان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما برای مناطق جنوب استان پدیده غالب افزایش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدپور در خصوص کاهش دمای هوا در شبانه‌روز گذشته نیز اظهار داشت: در این مدت حداکثر دمای هوای مهاباد با سه درجه کاهش به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز با یک درجه کاهش به ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسید و باعث شد این شهرستان شب خنکی را سپری کند.

وی اضافه کرد: در سال آبی جاری تاکنون ۴۵۵ میلی‌متر بارندگی در مهاباد گزارش شده است که در مقایسه با ۶۵۲ میلی‌متر سال قبل، ۳۰ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه اندازی شده و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافته است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه‌بر این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران‌سنجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید