تابستان با 48 میلی‌متر باران در سیستان و بلوچستان آغاز شد


تابستان با 48 میلی‌متر باران در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر دیروز در اثر فعالیت سامانه همرفتی 48 میلی‌متر باران در ایستگاه بارانسنجی «مچان» از توابع راسک بارید.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش‌های سامانه همرفتی که تا آخرین روز بهار در سیستان و بلوچستان ادامه داشت عصر روز گذشته در اولین روز تابستان نیز ادامه یافت و برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان را فرا گرفت.
وی ادامه داد: اکثر بارش‌های عصر دیروز خارج از ایستگاه بوده اما از ایستگاه بارانسنجی «مچان» سرباز در ارتفاعات جنوب شرق سیستان و بلوچستان ۴۸ میلی‌متر باران گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان بعدازظهرها شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های تابستانه در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق مهیاست.
وی تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های همرفت، انتظار می‌رود در برخی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه می‌شود در هنگام وقوع این پدیده‌ها از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خوداری شود.
حیدری گفت: با توجه به نوع بارش‌ها انتظار می‌رود علاوه‌بر وقوع تندباد محلی، بارش‌های پیش رو سبب سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی این مناطق شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج