شریعتی: اصلاح‌طلبان سال‌هاست در قدرت نیستند/ زمزمه دولت برای تشکیل پلیس ضد کرونا !


حمله سگ‌ها و موارد حیوان‌گزیدگی در برخی استان‌ها به چند هزار مورد رسیده و این در حالیست که مقامات مسئول اعلام می‌کنند انجمن‌های حامی حقوق حیوانات راهکاری برای این مسئله ندارند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چرا مردم از اصلاح‌طلبان بری شدند؟

شریعتی: اصلاح‌طلبان سال‌هاست در قدرت نیستند

شریعتی: اصلاح‌طلبان سال‌هاست در قدرت نیستند/ زمزمه دولت برای تشکیل "پلیس ضد کرونا"!

سعید شریعتی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از مصاحبه خود با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"جریان اصلاح‌طلبی سالیان طولانی است که در ارکان قدرت حضور ندارند و اگر اشخاصی در ارکان قدرت از این جریان، خدمت می‌کنند صرفا کارمند دولت‌ها هستند؛ چرا که اصلاح‌طلبی به معنای واقعی خود زمانی معنا دارد که برنامه‌های آن اجرا شود و جریان اصلاح‌طلب با فردگرایی تفاوت دارد. اگر شخصی در هر مقامی اصلاح‌طلب است اما نمی‌تواند برنامه‌ها و سیاست‌های این جریان را اجرا کند نمی‌توان گفت دولت یا نهادی اصلاح‌طلب است. برنامه عمل اصلاح‌طلبانه که مجری اصلاح‌طلب هم داشته باشد باید اداره حکومت را رقم بزند، نه اینکه صرفا از اصلاح‌طلبان برای اداره برخی صندلی‌ها استفاده شود."

او می‌افزاید: هرگاه اصلاح‌طلبان در پیشگاه رای مردم با برنامه اصلاح‌طلبی انتخاب شدند و در جهت پی‌ریزی این برنامه‌ها در اداره حکومت تلاش کردند، می‌توانیم بگوییم قدرت در دست اصلاح‌طلبان است اما طی سالیان اخیر هیچگاه چنین شرایطی در کشور وجود نداشته است![1]

*اظهارات شریعتی بوضوح نشان می‌دهد که چرا جریان اصلاحات طی سال‌های اخیر از سوی مردم طرد شده است و چرا افکار عمومی هرکجا به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند و رأی آنها را در مجلس، دولت و شورای شهر را پذیرفتند؛ ضربه خوردند؟!

زیرا متأسفانه رجال جریان اصلاحات که همچنان از فتنه 88 نیز عذرخواهی نکرده‌اند نشان داده‌اند که قهرمان میدان مسئولیت‌ناپذیری هستند و به راحتی آب خوردن نیز دروغ می‌گویند.

و البته آنها نباید انتظار داشته باشند که این پلشتی از چشم مردم پنهان بماند!

شریعتی حکما نخواسته مردم ایران روزهایی را به یاد بیاورند که اصلاح‌طلبان می‌گفتند ما و روحانی یکی هستیم و "اصلاحات، روحانی است"! همان روزهایی که آقایان می‌گفتند ما "فدائیان روحانی" هستیم و روحانی حتی از ما اصلاح‌طلب‌ها هم بهتر عمل کرده است.

این واقعیت تاریخ و رخدادهایی است که در همین نزدیکی وقوع یافته‌اند و با دروغگویی نمی‌توان منکر آنها شد.

از طرفی اصلاح‌طلبان مگر چه برنامه‌ای جز رفع حصر و مذاکره داشته‌اند که آقای روحانی دنبال آنها نبوده است؟!

مسئله جالبتر نیز آنست که گویا شریعتی فراموش کرده باید نسبت به کارنامه مشحون از ناکارآمدی مجلس دهم و شورای شهر پنجم نیز پاسخگو باشد و معضل او فقط شامل دولت نیست...

گفتنیست، علی صوفی،‌ عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز به تازگی در یادداشتی تأکید کرده است:‌ امروز مردم، هم از اصلاح‌طلبان و هم از دولت آقای روحانی ناراضی‌اند.[2]

***

6 هزار حیوان‌گزیدگی و سکوت انجمن‌های حامی حیوانات!

شریعتی: اصلاح‌طلبان سال‌هاست در قدرت نیستند/ زمزمه دولت برای تشکیل "پلیس ضد کرونا"!

ناصر ضیغمی، معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با اعلام وقوع بیش از ۶ هزار مورد حیوان گزیدگی در سال ۹۸ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است: بیشترین موارد حیوان گزیدگی حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهواز، ایذه و ماهشهر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان نیز با بیان اینکه یکی از معضلات بهداشتی سگ‌های ولگرد هستند، تأکید کرد: در گذشته کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی، این سگ‌ها را معدوم می‌کرد اما –امروز- انجمن‌های حمایت از حیوانات که اگر کوچکترین آسیبی به سگ‌ها وارد شود برنمی‌تابند؛ اکنون که انسان‌ها از نظر وجود سگ‌ها امنیت ندارند هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

سیدمحمد علوی افزوده است: ‌شهرداری‌ها موظف شده‌اند سگ‌ها را زنده گرفته و در محلی از آنها مراقبت کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند.

وی می‌گوید: امید است ارگان‌های مربوطه و در صدر آنها شهرداری‌ها وارد عمل شوند و انجمن‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد نیز در زمینه صیانت جان انسان‌ها از این سگ‌های ولگرد، راهکار ارایه دهند.[3]

*قابل تأمل است که آمار 6 هزار مورد حیوان‌گزیدگی فقط متعلق به یک استان است و آن هم در طول یکسال!

ضمن اینکه باید آثار و ابعاد روانی حمله سگ نیز احصا شود زیرا حمله حیوانات به هیچ وجه مثل اتفاقات معمولی نیست و تا سال‌ها ابعاد روانی فراوانی را بر شخص مورد گزش و حتی خانواده او، برجای می‌گذارد.

در این زمینه البته گزارش‌های متعددی از حمله سگ‌های صاحب‌دار در شهرها نیز وجود دارد که متأسفانه قوه قضائیه و نیروی انتظامی تاکنون ورود کارایی به این مسئله نداشته‌اند.

پیش از این گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تنها در شهر قم و طی مدت 6 ماه؛ نزدیک به 320 مورد حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم عادی گزارش شده است.[4]

***

زمزمه دولت برای تشکیل "پلیس ضد کرونا"!

شریعتی: اصلاح‌طلبان سال‌هاست در قدرت نیستند/ زمزمه دولت برای تشکیل "پلیس ضد کرونا"!

روزنامه دولتی ایران، روز یکشنبه گذشته، یادداشتی از "علی شکوری‌راد"، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت را در صفحه اول خود منتشر کرد که شکوری طی آن پیشنهاد تشکیل "پلیس ضد کرونا" را ارائه می‌کند!

شکوری‌راد که دارای مدرک پزشکی و عضو کمیته کرونای بیمارستان سینا است در این یادداشت با ارائه 3 پیشنهاد در بحث مقابله با کرونا؛ در بند سوم اظهارات خود می‌نویسد: "با توجه به اینکه حالا حالاها کرونا هست، برای نظارت بر رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها در اماکن عمومی باید به فکر ایجاد پلیس مقابله با کرونا بود. برای این کار علاوه بر کارمندان و کارشناسان این بخش می‌توان از نیروهای داوطلب از جمله هلال احمر، دانشجویان و... استفاده کرد."[5]

*روش استفاده از پلیس کرونا در کشورهای پیشرفته هرگز مورد استقبال قرار نگرفت و فقط در کشورهایی مثل هند استفاده شد که البته بیشتر اسباب مضحکه و خشونت بود تا موجب سلامتی.

جالب است که حتی روش‌های مبنی بر قرنطینه پلیسی هم که در روزهای نخست مورد توجه بود به مرور در تمام کشورها کمرنگ شده است.

خبر تشکیل پلیس کرونا در یکی از استان‌ها نیز پیش از این التهاباتی را میان مردم سبب شد که البته نیروی انتظامی بلافاصله آنرا تکذیب کرد.

در زمینه این پیشنهاد همچنین بایستی علاقه ژنتیکی اصلاح‌طلبان به خشونت و تحدید آزادی‌های مردم به بهانه‌های مختلف را نیز مورد توجه قرار داد!

برخی معتقدند کسانی به دنبال ناراضی‌کردن مردم به بهانه ویروس کرونا هستند. ناراضی‌تراشی‌هایی که ممکن است با روش‌هایی مثل منع آزادی‌های اجتماعی و یا ایجاد خلل در کسب و کار مردم به بهانه قرنطینه رخ دهد.

سعید حجاریان، دیگر فعال اصلاح‌طلب، چندی قبل از این گفت که باید در پساکرونا منتظر اغتشاش بود![6]

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/290631

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/290637

3_ www.irna.ir/news/83828818/

4_ mshrgh.ir/1001454

5_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7373/1/546032/0

6_ mshrgh.ir/1057785

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...