سامانه ایکس‌ری خودروهای سواری در مرز بازرگان راه‌اندازی می‌شود


سامانه  ایکس‌ری  خودروهای سواری در مرز بازرگان راه‌اندازی می‌شود

ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو گفت: به منظور افزایش اقدامات پیشگیرانه در خصوص مبارزه با مواد مخدر در مبادی کشور، سامانه ایکس ری (X-Ray) خودروهای سواری در مرز بازرگان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حسین عباسی روز یکشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ماکو اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای عمل کننده بیش از سه کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این راستا ۵۱ نفر دستگیر و یک شبکه نیز متلاشی شد.

وی بر ضرورت عزم ملی برای مقابله با مواد مخدر تاکید و افزود: بی شک فعالیت‌های پیشگیرانه مهمترین اقدام برای مبارزه با مواد خانمان‌سوز مخدر است.

فرماندار ماکو اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا که اجرای تمامی برنامه‌ها را تحت شعاع خود قرار داده است، ضروری است با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نصب بنرهای تبلیغاتی و تولید محتوا، نسبت به آگاهی‌سازی عمومی در خصوص اثرات سومصرف مواد مخدر در بین خانواده‌ها اقدام شود.

عباسی افزود: تحقق جامعه عاری از مواد مخدر بسیار سخت است، ولی باید تلاش‌ها در راستای به حداقل رساندن مصرف این مواد افیونی در بین جوانان تداوم و با جدیت دنبال شود که نبود معتاد متجاهر در سطح شهرستان ماکو عملکرد مطلوبی است که در سایه فرهنگ عمومی و تعامل بین اعضای شورا بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی گسترده دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد انتظار جدی است، افزود: ارتقای سطح آگاهی‌ با همکاری رسانه‌ها، پرداختن به مهارت‌آموزی و سبک زندگی سالم و تقویت فعالیت‌های جایگزین ورزشی و هنری منجر به تقویت موضوع پیشگیری همگانی از گرایش به سمت مصرف موادمخدر می‌شود.

مرز بازرگان ماکو یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود؛ سرو و رازی در شهرستان های ارومیه و خوی دیگر مبادی رسمی استان با این کشور را تشکیل می دهند.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی