عضو شورای تهران: ساخت وساز در جماران مرتبط با رئیس جمهوری نیست


عضو شورای تهران: ساخت وساز در جماران مرتبط با رئیس جمهوری نیست

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز محله جماران که در چند روز گذشته رسانه‌ای شده تاکید کرد: این ساخت و سازها مربوط به شخص رئیس جمهور نیست.

حجت نظری روز یکشنبه در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری عنوان کرد: مخاطب تذکر امروز بنده شاید همه مسئولان محترم هستند؛ مسئولانی که باید بدانند حداقل شورای شهر پنجم در جایی که حق مردم در میان باشد، تعارفی با آنان ندارد و پیگیری تخلفات را صرف نظر از مقام و منصب و همسویی سیاسی و ... انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: در آخرین نمونه که گویا چندان هم جدید نیست، موضوع پر سر و صدای ساخت و ساز در محله جماران است که به نهاد ریاست جمهوری مربوط می‌شود؛ گرچه در رسانه‌ها گفته شد که این ساخت و ساز مربوط به آقای حسن روحانی است، اما مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد که ملک مذکور از سال ۷۵ در مالکیت نهاد ریاست جمهوری بوده و براساس اسناد، اساسا ارتباطی با شخص رییس جمهور ندارد.

به گفته نظری، اما این بی ارتباطی به سلب مسئولیت آقای روحانی نخواهد شد چراکه مجموعه تحت نظر مستقیم ایشان دست به یکسری تخلفات در این ملک زده است؛ یک مورد از این تخلفات، طبقه اضافی بناست که پیش از این همکارانم به آن پرداخته‌اند و من از آن می‌گذرم.

وی افزود: تخلف دیگر مربوط به درختان این ملک یک هزار و ۵۶ متری است که برابر تصاویر هوایی موجود، این زمین در سال ۱۳۹۲ (تصویر روی اسلاید) پر از درخت بوده اما سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۳ که عملیات گودبرداری در آن آغاز شده، دیگر اثری از درختان دراین این ملک دیده نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بر اساس پی‌نوشت رای کمیسیون ماده هفت آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز که در تاریخ سوم خرداد ماه امسال صادر شده و امضای شهردار منطقه یک نیز پای آن آمده است، «قید سند ششدانگ باغ عمارت است و این صراحت در آیین نامهِ قانون، به عنوان باغ شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز عدم در نظر گرفتن قطع عمده درختان و ادعای تایید نقشه بدون قطع درخت و غیر باغ اعلام کردن ملک، تخلف محسوب می‌شود». حال جای سوال است که شهردار منطقه یک چطور هم باغ بودن این ملک را تایید کرده و هم اخیرا بیانیه‌ای رسانه‌ای صادر کرده که ملک باغ نیست، کلیت این امر البته با توجه به زمان اجرای گودبرداری در سال ۹۳ در دوران مدیریت شهری سابق انجام شده و امیدوارم مسئولان وقت نسبت به آن پاسخگو باشند.

نظری گفت: درپی همین تخلف نیز از هفت اصله درخت مجاور ملک، سه اصله درخت چنار خشک شده است و از ۳۲ اصله درخت داخل ملک نیز تنها سه اصله درخت چنار باقی مانده است. اقدامی که بسیار نگران کننده است و حتی اگر عوارض مربوط به آن نیز پرداخت شده باشد، باز جای این سوال وجود دارد که وقتی مردم، دولتمردان خود را اینگونه ببینید، چطور با درختان و محیط زیست شهرشان رفتار خواهند کرد؟

وی از شهرداری تهران درخواست کرد که در برابر تخلفات، حتی به اندازه یک متر و یک وجب نیز عقب نشینی نکرده و اتفاقا اگر تخلفی از سوی نهادی دولتی یا دستگاهی مسئول سرزده، باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند.

نظری خاطرنشان کرد: دوم اینکه دولت نیز زودتر تکلیف این ملک را مشخص و اعلام کند که اساسا دلیل ساخت چنین بنایی پس از حدود شش سال توقف پروژه چه بود و در مورد شائبه تبدیل ملک در اختیار نهاد ریاست جمهوری به خانه جدید رییس جمهور توضیحات لازم را بدهند تا خدای نکرده افکار عمومی گمان نکنند که نمایندگان و مسئولان‌شان در دولت و مجلس و ... در خانه‌های مجلل شمال شهر ساکنند و مردم با استرس فزاینده افزایش قیمت مسکن و خودرو و کالاهای اساسی و ... دست و پنجه نرم می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر