تالارهای پذیرایی کرمانشاه فعلا باز نمی‌شوند


تالارهای پذیرایی کرمانشاه فعلا باز نمی‌شوند

از روزی که کرونا آمده و همه چیز را تحت تاثیر قرار داده روزها می گذرد و در این بین تعطیلی تالارهای پذیرایی کرمانشاه چالش‌های زیادی را پیش روی خانواده‌ها و صاحبان تالارها قرار داده است.

تعطیلی تالارها از یک سو خانواده ها را در برگزاری مجالس عروسی و عزا سردرگم کرده تا جایی که بازار مجالس عزا و عروسی زیرزمینی رونق گرفته و از دیگر سو هم صاحبان‌ تالارها را در تامین مخارجشان در مضیقه گذاشته است.

بهابه گزارش ایسنا، امروز(اول تیر) کمیته نظارت ستاد کرونای شهرستان کرمانشاه با هدف تصمیم گیری در مورد بازگشایی یا بسته ماندن تالارهای پذیرایی‌کرمانشاه‌ تشکیل جلسه داد که در نهایت پس از کش و قوس های زیاد و بنا به درخواست مسئولین حوزه سلامت قرار شد تالارهای پذیرایی شهر کرمانشاه تا اطلاع ثانوی بسته بمانند.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به تعطیل ماندن تالارهای کرمانشاه تا اطلاع ثانوی، گفت: بدلیل قرمز بودن وضعیت کرمانشاه از حیث شیوع کرونا، فعالیت تالارها کماکان بسته خواهد ماند.

وی خواستار بسترسازی برای بازگشایی تالارها در پی بهتر شدن وضعیت کرمانشاه از حیث شیوع کرونا شد.

دکتر ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه طی تماس تلفنی حین برگزای این نشست، با اشاره به قرمز بودن وضعیت کرمانشاه از حیث شیوع کرونا، گفت: وضعیت کرمانشاه بحرانی بوده، لذا اصرار بر بسته ماندن تالارهای برگزاری مجالس عروسی و عزا در کرمانشاه داریم و این خواسته را با معاون وزیر بهداشت هم مطرح کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تالارها عمدتا پنجشنبه و جمعه ها فعالیت بیشتری دارند، از ستاد کرونای شهرستان کرمانشاه خواست تا هشدار لازم را برای جلوگیری از برگزاری مجالس عروسی در روزهای پنجشنبه و جمعه داده و بر کار تالارها نظارت جدی داشته باشند.

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت کرمانشاه از حیث شیوع کرونا قرمز است، گفت: هنوز وضعیت کرمانشاه از قرمز به سمت سفید یا حتی زرد نرفته و در چنین شرایطی بازگشایی تالارها توجیه پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با بازگشایی تالارها با ظرفیت ۵۰ درصد، به شرط عبور از وصعیت قرمز موافق هستم.

نصرت الله مرادی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست، گفت: در صورت بهبود وضعیت کرمانشاه و زرد شدن وضعیت آن، بازگشایی تالارها با ظرفیت ۵۰ درصدی و با رعایت پروتکل های بهداشتی هم به سود مردم بوده و آنها را با توجه به قرار داشتن در آستانه محرم و صفر به سمت برگزاری مجالس زیرزمینی نمی برد و هم از متضرر شدن بیشتر صاحبان تالارها جلوگیری می کند.


در کرمانشاه بالغ بر ۸۰ تالار برگزاری مجالس شادی و عزا وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا