راه هایی برای جذب مادرشوهر


راه هایی برای جذب مادرشوهر

از آن جایی که معمولا خانم ها می خواهند رابطه خوبی با مادر همسرشان داشته باشند، ما راهکارهایی برای رسیدن به این هدف را برای شما گردآوری کرده ایم.

به گزارش جی پلاس، خانم ها زمانی که دختر کوچک خانه پدری هستند، دوست دارند، خودشان را در دل پدر و مادرشان جا کنند و به اصطلاح لوس کنند. وقتی که به سن ازدواج می رسند و راهی خانه بخت می شوند، برای دلبری کردن از همسرشان حاضرند تمام مهارت های لازم را فرا بگیرند. اما در کنار تمام این آموزش ها بدشان نمی آید که یک عروس به تمام معنا برای خانواده همسرشان باشند و به نوعی برای خانواده شوهر دلبری کنند. اما این دلبری و نظر مثبت مادرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است. در این مقاله تصمیم داریم تکنیک های موثر برای جذب مادر شوهر را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

رابطه ی بسیار خوبی با همسرتان برقرار کنید

مشکل رایج بسیاری از دختران جوان که به من مراجعه می کنند این است که وقتی کوچکترین ناراحتی در رابطه با مادر شوهر برایشان پیش می آید، با همسر خود بدرفتاری می کنند.اشتباهات مادر شوهر را به پای همسرتان ننویسید.

با وجود اینکه همسر و مادرشوهر شما رابطه ی بسیار عمیق مادر و فرزندی دارند ، اما قرار نیست شما فرزندی را به خاطر رفتار نادرست مادرش تنبیه کنید.

چشم پوشیدن هایی که ارامش روحی می آورد

با تمام مراقبت هایی که در جهت دلبری کردن از خانواده همسر به وجود می آوریم، باز هم شرایطی پیش می آید که ما در آن شرایط دچار مشکل می شویم. در این شرایط نخست بهتر است مسأله را به روشنی برای خویش باز کنیم. به صورت کاملاً منطقی ببینیم که مشکل اصلی من با آنها در چیست.

آنگاه به جای این که مشکل را تنها از زاویه دید خود ببینیم از نگاه مادرشوهر یا خواهرشوهر به آن بیندیشیم. هم اکنون مسئله را مجدد بررسی می کنیم. ببینیم مسأله چه قدر برایمان مهم است.

گاهی وقت ها احتیاج است از بعضی مشکلات و ناراحتی های عبور کرد. چشم پوشی از خطاهای دیگران، ارامش روحی و ذهنی زیادی را برای ما به ارمغان می آورد. ولی چنانچه مشکل را واقعا جدّی تلقی می کنید بهتر است آنرا با همسرتان در میان گذاشته و راهکار های مختلفی را برای برطرف کردن آن در نظر بگیرید.

با مادر شوهر ارتباطی سرشار از احترام برقرار کنید

هر چند بسیاری از مادر ها به دخترانشان آموزش می دهند که «مادر شوهر هم مثل مادر است»، با کمال احترام من نمی توانم این موضوع را بپذیرم.بنابراین به مراجعینم توصیه می کنم هیچ گاه از خاطر نبرند که باید به مادر شوهر بیشتر از مادر خود احترام بگذارند.ممکن است شما یک روز خسته و کسل باشید ، اگر در چنین حالتی به خانه ی مادر خود بروید ، احتمالاً دراز بکشید یا حتی بخوابید، اما تصور کنید همین رفتار را در خانه ی مادر شوهر داشته باشید. موجی از مشکلات بوجود خواهد آمد.بهتر است حریم ها را حفظ کنید و بیشتر از صمیمت به احترام در رابطه اهمیت دهید

خبر چینی هرگز

خبر چینی افتضاح بزرگی در رابطه بوجود می آورد. در قسمت قبل گفته شد اگر از موضوعی ناراحت هستید حتماً با همسرتان در مورد آن صحبت کنید.اما در اینجا می خواهم به موضوع مهم تری اشاره کنم.اگر همسر شما فردی است که به راحتی گفته هایتان را به مادرش منتقل می کند، سعی کنید با او در مورد رفتار های غلط یا ناراحت کننده ی مادرش صحبت نکنید.اگر شرایط برای شما بسیار سخت شد می توانید از یک روانشناس مجرب کمک بگیرید.اما خبر چینی تنها باعث بدتر شدن شرایط می شود.

متعهد و مسئولیت پذیر باشید

فکر کنید زمانی که مادر خودتان مریض است، چه قدر برای دلجویی از او وقت می گذارید. برای خانواده شوهرتان و به خصوص مادرش هم چنین باشید و عروس خوب و دوست داشتنی باشید. البته در حدی که بعداز ازدواج تعهد شما نسبت به خانواده خودتان کم تر شده، اعتدال را رعایت کنید. یادتان نرود که مادر شوهرتان، عزیزترین فرد زندگی شما یعنی همسرتان را با خون دل پرورش داده است.

قضاوت نکردن از قبل

متأسفانه در بسیاری از خانواده ها، تصویرهای ذهنی، بحث ها و صحبت های اشتباه در خصوص خانواده همسر به ویژه مادرشوهر وجود دارد که از همان کودکی در ذهن دختر و پسرها حک می شود.

این تصورات اشتباه از قبل سبب می شود که پیش از آغاز زندگی مشترک، در خصوص مادرشوهر و خواهرشوهر، قضاوت شتابزده ای صورت گیرد و نتیجه چنین تصوراتی جز فضای کینه و کدورت بین عروس و خانواده شوهر نخواهد بود.

افکار ناکارآمد را دور بریزید

با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک ارتباط خوب با مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید. فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.

ارتباط صمیمانه داشته باشید

چنانچه خانواده همسرتان به خصوص مادرش این اطمینان را داشته باشد که پسرشان با خانواده ای محترم و صمیمی وصلت کرده است ، پیوندهای عاطفی و محبّت در آنان تقویت می شود. ولی چنانچه شما از ابراز محبّت کناره گیری کنید، حس صمیمیت بین شما مخدوش می شود.

بیان خواسته ها به صورت غیرمستقیم

قرار نیست با خانواده ها مقابله کنید. پس اگر صحبتی دارید با محبّت تمام آنرا به همسرتان بگویید و اجازه بدهید وی مشکل را حل کند. در برخی موارد هم باید سکوت کنید؛ به عنوان مثال هنگامی که اختلافی بین اعضای خانواده همسرتان رخ داده است.

جملاتی که هیچوقت نباید به مادرشوهر گفت:

- هر وقت خواستید بیایید قدمتون رو چشم ماست. همیشه رو کمک ما حساب کنید.

- من نظر شما را نخواستم.

- چرا به پسرت یاد ندادی...

- من با خانواده خودم راحت ترم.

- امیدوارم کمد لباس هایتان به من برسد.

- ما خیلی سرمان شلوغ است و وقتی برای دیدن شما نداریم.

- می شود بجای من با دخترت صحبت کنی؟

- فکر نکنید همیشه میتوانید بچه ها را ببینید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403