صرفه‌جویی 20 میلیون دلاری با تولید انسولین قلمی در کشور


صرفه‌جویی 20 میلیون دلاری با تولید انسولین قلمی در کشور

شانه‌ساز گفت: راه‌اندازی خط تولید انسولین‌ قلمی حدود 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

صرفه‌جویی 20 میلیون دلاری با تولید انسولین قلمی در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم افتتاح خط تولید انسولین قلمی که از طریق ویدیوکنفرانس در وزارت بهداشت راه اندازی شد، گفت: وزیر بهداشت از زمان شروع فعالیت خود در وزارت بهداشت اصرار داشت محصولاتی که ارزبری بالایی دارند در داخل کشور تولید شود و با وسواس این موضوع را دنبال می‌کند. با توجه به ارزبری بسیار بالای انسولین که در کنار فرآورده‌های پلاسمایی، خونی و واکسن بیشترین میزان ارزبری را آن هم در سال‌های سخت تحریم، به خود اختصاص می‌دهد، تلاش کردیم تا خط تولید این دارو هرچه سریع‌تر در کشور افتتاح شود. بر همین اساس اکنون نزدیک به یک ماه است که انسولین قدیمی تولید داخل وارد بازار شده و با استقبال مردم و و پزشکان مواجه شده است.

او افزود: تولید انسولین قلمی که یک محصول بایوتکنولوژی است حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و یک افتحار برای نظام سلامت و صنعت دارویی کشور است.

شانه ساز ادامه داد: درحال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های دارویی در صف انتظار برای رونمایی و افتتاح خطوط تولید هستند. دو هفته پیش مراسم افتتاح شرکت مواد اولیه دارویی را در اراک داشتیم و طی هفته‌های آینده مراسم متعددی از رونمایی‌های دارویی را در کشور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید

خط تولید قلم انسولین، گامی مهم در صنعت دارویی کشور

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امیدواریم فرمان رهبری و شعار جهش تولید را محقق کنیم، گفت: تصمیم‌گرفتیم که دیگر سالیانه لیست و فهرستی را اعلام ‌نکنیم، بلکه لیست پویایی شامل دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازمان را داشته باشیم و آن را در سایت سازمان قرار دهیم و از صنایع بخواهیم که در تولید این اقلام کمک کنند.

او مطرح کرد: ظرفیت بزرگی برای تولید دارو‌های وارداتی در کشور وجود دارد و شرکت‌های دارویی می‌توانند با تولید این دارو‌ها حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید دارو را به خودشان اختصاص دهند. در این مسیر شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی را ایفا می‌کنند و باور ما بر این است که حداقل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بازار تولید برای شرکت‌های دانش بنیانی که امکان تولید این اقلام را داشته باشند، در کشور وجود دارد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403