خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید


خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید

رئیس قوه قضاییه: خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید، شاید در برخی مناطق فروکش کند، اما خشم مردم از بین نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه انجام شد به ویژگی‌های دوره تحول قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در طرح تحول، همگام با بیانیه گام دوم انقلاب باید کاری متفاوت صورت گیرد و اگرچه کار‌های انجام شده قابل تقدیر است، اما حتما در این دوره مردم باید احساس کنند که اجرای عدالت می‌شود.
وی قانون گریزی و نظارت گریزی را بی ارزش و در مقابل آن قانون گرایی و نظارت پذیری را ارزش خواند و گفت: همه مدیران باید قانون را رعایت کنند و مردم هم باید نظارت داشته باشند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نام گذاری روز اول قوه قضاییه به نام روز کرامت مردم و حقوق بشر افزود: کرامت مردم در مکتب امام (ره) بحث تشریفاتی نیست و اگر امام می‌گوید ملاک رای مردم است حقیقتا امام همان گونه که خداباور بود، مردم باور هم بود و توجه و اعتماد به مردم توصیه همیشگی امام بود و ایشان در سلوک شان هم به مردم توجه داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز هم وقتی رهبری با آمار دستگاه‌های مختلف مواجه می‌شوند سوال همیشگی شان این است که آیا خروجی کار باعث افزایش رضایت مردم شده است؟
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در دوره تحول نگاه به کرامت مردم و کرامت ارباب رجوع، کارمندان، قضات و متهم باید حفظ شود، گفت: اگر ما موضوع حقوق بشر را مطرح می‌کنیم همان حقوق بشری است که از امام آموختیم که از تعالیم اسلام سرچشمه گرفته است نه این که به خاطر اعلامیه حقوق بشر باشد و متن انقلاب ما و آموخته‌های امام مبتنی بر توجه به حقوق انسان است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اینکه توجه می‌کنیم که کجا حقوق بشر در دنیا تضییع شده؛ به خاطر آموخته‌های امام، رهبری و متن انقلاب است.
وی گفت: داعیه داران حقوق بشر اکنون به ضایع کنندگان حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند و قطعا خشم این مردم تبدیل به جرقه‌هایی خواهد شد که شعله آن دامن سلطه را فرا می‌گیرد و در پس آن عدالت برپا می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی درباره جایگاه شهید بهشتی در تاسیس دستگاه قضایی مبتنی بر تعالیم اسلام گفت: قضات ما امروز آیت الله شهید بهشتی را به عنوان معمار دستگاه قضایی می‌دانند و اخلاص از مهمترین خصوصیات ایشان بود که شخصیت او را ماندگار کرده است.
وی گفت: شهید بهشتی، دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و اصول اسلامی را تدوین کرد.
رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی پس از قرائت فاتحه در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ بر سر مزار شهدای هفتم تیر آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن یاران باوفایشان و شهیدان رجایی و باهنر حضور یافتند و با نثار گل مقام شامخ این شهیدان را گرامی داشتند.
دستگاه قضا باید به تراز سیره امیرالمومنین(ع) تبدیل شود
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی که با مسئولان عالی قضایی در نخستین روز از هفته قوه قضاییه "دستگاه قضایی مبتنی بر فقه" در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهیدبهشتی و یاران باوفایش، گفت: آنچه که انجام شده است با اجرای عدالت فاصله دارد و این فاصله‌ها در اجرای عدالت را باید کمتر کنیم یعنی دستگاه قضا به دستگاه قضایی در تراز سیره حضرت امیرالمومنین (ع) و دستگاه قضایی خاص امام و مقام معظم رهبری تبدیل شود.
وی اجرای عدالت را از مهم‌ترین خواسته‌های امام راحل خواند و گفت: در ۱۴ خرداد امسال مقام معظم رهبری مهمترین شاخص در شخصیت امام را تحول گرایی و تحول خواهی خواندند و تحول در اجرای عدالت از ابعاد تحول خواهی امام بوده است.
رئیس قوه قضاییه افزود: مسئله اجرای عدالت از مهمترین اقدامات است که اگرچه اقداماتی صورت گرفته، اما کافی نبوده است.
آقای رئیسی گفت: اجرای عدالت به معنای تصویب قانون عادلانه است و مجریان هم باید آن را عادلانه اجرا کنند، قضات عادلانه حکم دهند و مردم هم احساس عدالت کنند.
وی افزود: دستگاه قضا باید به گونه‌ای باشد که اگر مردم احساس کردند که به آن‌ها ظلمی شده است قوه قضاییه را به مانند پدری مهربان بدانند که حتما حق آن‌ها را بازخواهد ستاند.
رئیس قوه قضاییه گفت: در محضر روح مطهر امام راحل از قضات متدین و پرتلاشی که برای رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای عدالت در سراسر کشور تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.
حضور رئیس قوه قضاییه در مرقد مطهر امام (ره)
در نخستین روز از هفته قوه قضاییه که به نام روز کرامت مردم و حقوق بشر نامگذاری شده است، ​حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و مسئولان عالی قضایی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و قرار است پس از آن در مزار شهدای هفتم تیر و شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دوران دفاع مقدس حضور یابند و با خواندن فاتحه، یاد شهدا را گرامی بدارند.
خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید خروش مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی نخواهد خوابید
#carousel100819, #thumbs100819 , #carousel_desc100819 #carousel-wrapper100819 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper2100819 .caroufredsel_wrapper img #carousel100819 span #carousel100819 img #thumbs100819 a, #thumbs100819 img #carousel_desc100819 span #carousel100819 span, #carousel100819 a, #thumbs100819 span, #thumbs100819 a #carousel100819 img #thumbs100819 img #carousel100819 span #carousel_desc100819 span #thumbs-wrapper100819 #thumbs100819 a #thumbs100819 a:hover, #thumbs100819 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail100819 .next_thumbnail100819:hover .prev_thumbnail100819 .prev_thumbnail100819:hover .next_thumbnail100819, .prev_thumbnail100819

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس