فتحی به شفر: از قلعه نویی یاد بگیر!


فتحی به شفر: از قلعه نویی یاد بگیر!

امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران یک مکالمه عجیب با سرمربی سابق این تیم را افشا کرد.

امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران یک مکالمه عجیب با سرمربی سابق این تیم را افشا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیرحسین فتحی هم مانند علی خطیر معاونش در استقلال منتقد و مخالف وینفرد شفر بود. چه ازلحاظ فنی و رفتاری و چه مبلغی که به‌عنوان دستمزد خودش و دستیارانش دریافت می‌کردند. یکی از انتقاداتی که مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به پیرمرد آلمانی داشت نحوه اداره کردن تیم و فضای رختکن بود. با توجه به آشنایی و دوستی قدیمی فتحی با امیر قلعه‌نویی صحبت‌ها و شایعاتی درباره علاقه او برای بازگرداندن سرمربی پرافتخار لیگ به نیمکت استقلال مطرح بود که در حد همان شایعه و شنیده باقی ماند و هرگز اتفاق نیافتاد.

درباره علاقه فتحی به روش کاری قلعه‌نویی و نارضایتی‌اش از شفر اتفاق جالبی از لیگ هجدهم به‌جامانده که به تازگی مطرح شده است. دریکی از بازی‌های استقلال فتحی همراه با مدیر رسانه‌ای وقت باشگاه به اردوی تیم می‌رود و فیلم معروف گردوخاک کردن قلعه‌نویی در رختکن پس از باخت سنگین آبی‌ها به فجر سپاسی شیراز در سال 1393 را به مربی آلمانی نشان می‌دهد. همان فیلم معروف رختکن ورزشگاه حافظیه که بسیار حاشیه‌ساز شد. فتحی به شفر می‌گوید نحوه مدیریت کردن و اداره رختکن تیم چگونه است و سرمربی تیم باید نظم و اقتدار داشته باشد و بتواند بازیکنان و فضای تیم را کنترل کند تا موفق باشد.

جالب اینکه شفر هم از این فیلم خوشش می‌آید. هرچند شفر نتوانست مانند موفق‌ترین مربی لیگ برتر رفتار کرده و حواشی را جمع کند، اما نکته مهم این ماجرا علاقه فتحی به مدل و سبک مربیگری قلعه‌نویی است. هرچند مدیرعامل سابق استقلال 2 مرتبه‌ای که برای استقلال سرمربی تعیین کرد مجیدی و آندره آ استراماچونی را روی نیمکت استقلال آورد، اما شاید اگر جبر و فضای ملتهب آن دوران نبود و برای جایگزین شفر سراغ قلعه‌نویی می‌رفت. البته فتحی همواره رفاقت قدیمی‌اش با قلعه‌نویی را تأیید می‌کرد.

او در مصاحبه‌ای که آذر 98 بعد از بازی استقلال با سپاهان انجام داد بازهم به این موضوع اشاره کرد:«رقابت در فوتبال یک بحث است، رفاقت یک بحث دیگر. بنده سال‌ها با قلعه‌نویی رفاقت داشتم و دوست صمیمی بودیم. حالا هم به خاطر نتایج فوتبالی حاضر نمی‌شویم این رفاقت را از دست بدهیم.» حدود یک سال قبل یعنی پس از برکناری وینفرد شفر که شایعه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال مطرح بود هم فتحی تأکید که سرمربی بعدی استقلال قطعاً خارجی است:« من به همه هواداران، پیشکسوتان و بزرگان استقلال احترام می‌گذارم ازجمله امیر قلعه‌نویی اما مربی فصل آینده ما خارجی خواهد بود.»

درواقع می‌شود گفت اگر قرار بر انتخاب سرمربی ایرانی بود و قلعه‌نویی هم برای بازگشت رضایت می‌داد و توافق می‌کرد، با توجه به علاقه‌ای که فتحی به سبک مربیگری سرمربی فعلی سپاهان دارد و رفاقت دیرینه، به‌احتمال فراوان در لیگ نوزدهم امیر قلعه نویی به نیمکت استقلال برمی‌گشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس