احداث بیش از 2078 واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان ایلام


احداث بیش از 2078 واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان ایلام

استاندار ایلام از احداث بیش از 2078 واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان خبر داد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان با ابراز رضایت از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون علاوه بر ۲۰۷۸ واحد احداثی، بیش از ۷ هزار و ۷۹۱ واحد در مناطق سیل زده تعمیر شده است.

وی با بیان اینکه با ۲۰۶۹ مورد پرداخت بلاعوض در خصوص وسایل منزل سرجمع بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی دراستان تعمیر و بازسازی شده است، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مسکن برای مناطق سیل زده مصوب شد که بیش از ۱۵۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت گردیده است.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان با اشاره به اعتبارات سیل در دو بخش استانی و ملی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی در حوزه زیرساخت های روستایی سیل مصوب شد که ۲۰ پروژه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون بیش از ۱۳ پروژه به اتمام رسیده است.

سلیمانی دشتکی اعتبارات ملی سیل را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار ۳۹ پروژه در دستور کار قرار گرفت که عملیات ابنیه در ۱۶ روستا و عملیات بهسازی معابر در ۱۸ روستا به اتمام رسیده است و در مجموع پروژهها با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است.

وی خواستار تملک باغات و زمین های کشاورزی بالا دست سد سیمره در کمترین زمان ممکن شد و گفت: بارها این موضوع را از طریق رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو پیگیری کرده ام و در نهایت مقرر شد تا تراز ۷۳۰ متر در مناطق یاد شده تملک صورت پذیرد.

استاندار ایلام از بحران سیل بعنوان یک فرصت بزرگ برای جذب اعتبارات در استان یاد کرد و گفت: توانستیم به خوبی صدای ایلام را به گوش مسئولان برسانیم و در این شرایط سخت مالی به بهانه سیل بالای ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان فراهم سازیم.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود بر حل مشکل پمپاژهای کشاورزی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: با توجه به قول و وعده هایی که به مردم هلیلان داده ایم، اگر جهاد کشاورزی پمپاژ داجیوند را تا شهریور ماه سال جاری به سرانجام نرساند اعتبارات را از این سازمان به جای دیگری اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این پمپاژ به 3000 هکتار زمین های کشاورزی هلیلان آبرسانی می کند و باعث تحول در منطقه خواهد شد و پمپاژ «میدر» نیز که بیش از ۱۰ سال طول کشیده باید ظرف دو ماه آینده به سرانجام برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در پایان این نشست تندیس بازسازی روستای «چم شیر» سیروان که در سیل فروردین بصورت کامل جابجا شده است به قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اهدا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا