امام جعفرصادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه، به تشیع آبرو و عظمتی دوباره بخشیدند


امام جعفرصادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه، به تشیع آبرو و عظمتی دوباره بخشیدند

حجت‌الاسلام مرادی در مراسم عزاداری امام جعفرصادق(ع) گفت: امام جعفرصادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه به تشیع، آبرو و عظمتی دوباره بخشیدند و تمام فقه شیعه از آن حوزه سرچشمه گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: درحالی که هوا بسیار گرم است و شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد گروه هایی از مردم منطقه ۱۵ تهران برای عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) خود را به بوستان ورودی اول شهرک جمهوری رساندند.
در میانه این بوستان و به همت اهالی پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولی عصر (عج) و کانون فرهنگی هنری آل نبی (ع) و همچنین هیئت امنای و اهالی قرارگاه مردمی و مسجدی شهید پلارک، چند تخته فرش پهن کردند تا امسال اجتماع سوگواران شهادت رئیس مذهب در بعدازظهر روز شهادت این حضرت در مسجد جامع شهید بهشتی، در فضای باز برگزار شود.
سوگواران مسجدی و هیئتی در بدو ورود به این مجلس عزا، ابتدا ماسک دریافت می کردند و مواد ضدعفونی کننده دریافت می کردند و سپس با رعایت فاصله اجتماعی، در جاهای مخصوص می نشستند.
پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و زیارت عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین «حسین مرادی» در این مراسم با بیان اینکه امام صادق (ع) اولین مجلس روضه را به صورت گسترده برای حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای قیام عاشورا برگزار کردند، گفت: مرحوم آیت الله سیبویه که حدود سی سال امام جماعت حرم حضرت عباس (ع) بود حدود ۱۷ سال پیش، در درس اخلاق حوزه علمیه قائم (عج) فرمودند اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهید سیم ارتباط خود را با امام حسین (ع) وصل کنید و با تاسی به امام جعفر صادق (ع) باید هر یک از ما بانی مجلس روضه و سوگواری باشید.
این استاد حوزه علمیه قائم (عج) چیذر تهران افزود: امام جعفر صادق (ع) با تشکیل حوزه علمیه به تشیع، آبرو و عظمتی دوباره بخشیدند و تمام فقه شیعه از آن حوزه سرچشمه گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه شیعه امام صادق (ع) نمی تواند نسبت به وضعیت مردم و همسایگان خود بی تفاوت باشد، اظهار کرد: الحمدالله در ماجرای کرونا مردم ایران سربلند بودند و در این میان، مساجد و هیئت های مذهبی میدان دار بودند.
مرادی افزود: خدمت مردم ما به نیازمندان و آسیب دیدگان در دوره ویروس نشان داد همه گروه های مردم کشورمان اهل سخاوت و کرامت هستند. در این زمینه داستان سخاوت به اصطلاح اراذل و اوباش در زمان حیات حضرت جعفر (ع) بسیار آموزنده است. شاید شنیده اید که عده ای از عالمی که با کفتربازها رابطه حسنه داشت نزد امام صادق (ع) شکایت کردند اما زمانی که قرار شد به نیازمندان کمک کنند همین کفتربازها اولین قدم را برداشتند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز اطاعت از ولی فقیه در امتداد اطاعت از ائمه اطهار (ع) است، گفت: اگر می خواهیم اهل بیت (ع) از ما راضی باشند باید به سخنان مقام معظم رهبری عمل کنیم. بنابراین باید همچنان در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مواسات به نیازمندان کمک کرد. الحمدالله مساجد و هیئت ها و قرارگاه های جهادی در این زمینه از ابتدا پیشگام بودند و همچنان کمک های خوبی به نیازمندان می رسانند.
بنابراین گزارش، مرتضی فرهنگ، ستایشگر اهل بیت (ع) در ادامه این مراسم، روضه خوانی کرد و سوگواران در فضای باز بوستان ورودی اول شهرک جمهوری روی پاهای خود ایستاده و سینه زنان سوگوار شهادت حضرت امام‌ جعفر صادق (ع) شدند.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!