مجمع آفریقایی تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی را خواستار شد


مجمع آفریقایی تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی را خواستار شد

مجمع جهانی همبستگی جنوب در آفریقای جنوبی با ارائه طوماری همراه با امضای شماری از نخبگان رسمی سیاسی، حزبی، اتحادیه‌ای، آکادمیک و شخصیت‌هایی حقوقی از قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین خواستار تحریم بین‌المللی اسرائیل برای متوقف ساختن «دزدی قرن» شد.

مجمع آفریقایی تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی را خواستار شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطینی(صفا)، هدف از این طومار که به امضای 250 شخصیت حقوقی آفریقای جنوبی از جمله گالیما موتلانتی، رئیس جمهور این کشور رسیده، محکومیت اقدام اسرائیل برای تصرف اراضی فلسطین و نقض آشکار میثاق سازمان ملل متحد بیان شده است.

در این طومار طرح‌های غیرقانونی اسرائیل برای تصرف زمین‌های فلسطینی و نادیده گرفتن حقوق قانونی شهروندان فلسطینی به شدت محکوم شده است.

در این درخواست طرح‌های الحاق تل‌آویو به مثابه خشت اول آغاز طرح معامله قرن توصیف شده است که اصول اساسی حقوق بین‌الملل از جمله حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را متزلزل می‌کند.

این مجمع تأکید کرد: خشونت فزاینده اسرائیل و بی‌پاسخ ماندن آن عاملی بوده است که امضاءکنندگان این درخواست را به امضای آن و درخواست از جامعه بین‎الملل برای تحریم اسرائیل وا داشته است.

در این طومار آمده است، سیاست الحاق، نتیجه اقدامات تل‌آویو در پیچیده کردن روند مذاکرات با فلسطینیان در طول دهها سال و با هدف افزایش سرقت خاک فلسطین و اخراج آنها از سرزمینشان با استفاده از قدرت و توسعه‌ شهرک‌های غیرقانونی با حمایت‌ سخاوتمندانه آمریکا بوده است.

امضاکنندگان این طومار تأکید کردند: طرح الحاق امکان برقراری صلح عادلانه و دائمی بر پایه حقوق بین‌الملل و تصمیم‌های ایالات متحده در ارتباط با قضیه فلسطین را تضعیف می‌کند.

امضاکنندگان این درخواست همچنین خواستار ممنوعیت تجارت سلاح، روابط نظامی ـ امنیتی و به تعلیق درآمدن توافق‌های تجاری آزاد با تل‌آویو و شهرک‌های آن شده‌اند.

این اشخاص همچنین متعهد شدند اجرای این خواسته را از دستگاه‌های رسمی پیگیری کنند.

در این طومار همچنین از کمیته آپارتاید سازمان ملل متحد خواسته شده که اقدامات خود در راستای از بین بردن تجاوزهای تل‌آویو علیه ساکنان اصلی فلسطین را بیشتر کند و همچنین پایگاه داده مربوط به شرکت‌های مرتبط با تجارت با «شهرک‌های غیر قانونی اسرائیلی» را فعال و به‌روزرسانی کند.

امضاکنندگان همچنین خواستار حمایت از تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری در ارتباط با جنگ و جنایات ضد بشری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی شدند.

همچنین حنان جرار، سفیر فلسطین در آفریقای جنوبی از این اقدام از سوی نخبگان جنوب آفریقا قدردانی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن