جدیدترین ماشین تمام الکتریکی BMW تا پایان 2020 معرفی خواهد شد


جدیدترین ماشین تمام الکتریکی BMW تا پایان 2020  معرفی خواهد شد

رکنا :شرکت بی‌ام‌و قصد دارد تا با ساخت اتومبیل الکتریکی جدید خود، جایگزین مناسبی برای M4 به بازار جهانی معرفی کند.

به گزارش رکنا، در سال ۲۰۱۳ شرکت بی‌ام‌و تصمیم گرفت تا با معرفی 4 BMW Series مدل‌های BMW Series 3 را ارتقا دهد. این سری جدید شامل اتومبیل‌های شگفت انگیزتر همانند M4 می‌شد که جانشین روحانی M3 شناخته شد.

حالا اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که اتومبیل نسل جدید سری ۴ قرار نیست تا به‌عنوان رقیبی برایBMW M4 ساخته شود، بلکه این خودرو قرار است نمونه‌ای الکتریکی با عنوان i4 باشد.

احتمال اعمال قدرت شگفت‌انگیز بر روی BMW i4

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف خودروی جدید شرکت بی‌ام‌و قرار است رقیبی برای اتومبیل Tesla Model 3 باشد. این خودرو با ۵۲۳ اسب‌بخار و ۶۰۰ پوند بر فیت گشتاور، قرار شده تا سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شود. گفته می‌شود که اولین مدل‌های عرضه شده از آن نیز با قابلیت رانش تمام چرخ‌ها تولید می‌شوند. سریع‌ترین نمونه i4 از دو موتور الکتریکی، یکی در قسمت جلویی و دیگری در عقب، بهره می‌برد. قدرت این اتومبیل از بسته باتری لیتیوم یون ۸۰ کیلوواتی استخراج می‌شود. بر اساس گزارش منابع موثق، دامنه مسیر طی شده با یک بار شارژ این خودرو معادل با ۳۷۳ مایل خواهد بود.

جدیدترین ماشین تمام الکتریکی BMW تا پایان 2020  معرفی خواهد شد

گفتنی است که اتومبیل جدید i4 از پلتفرم خاصی مانند i8 و i3 برخوردار نخواهد بود. این خودرو بر روی پلتفرم CLAR سوار است که شباهت زیادی به مدل‌هایی مانند Z4 و Supra شرکت تویوتا دارد. چنین مشخصاتی نشانگر افزایش چشمگیر قیمت خودروی جدید شرکت BMW است. بر اساس برنامه‌ریزی همیشگی شرکت بی‌ام‌و، انتظار می‌رود که اتومبیل مورد نظر تا پایان سال جاری، در دو نمونه Coupe و Gran Coupe معرفی شود.

با توجه به سنگین‌تر بودن اتومبیل‌های الکتریکی، این سؤال وجود دارد که آیا خودروی i4 می‌تواند جایگزین مناسبی برای M4 باشد یا تنها یک خودروی الکتریکی قوی به‌حساب می‌آید. از آن‌جا که BMW i4 تفاوت وزنی زیادی با M4 ندارد، برخی بر این باورند که شرکت بی‌ام‌و نمی‌تواند انتظارات لازم از سوی خریداران را برآورده سازد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی