سرقت از شهروندان پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های خودپرداز


سرقت از شهروندان پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های خودپرداز

رئیس پلیس فتا نسبت به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی توسط برخی افراد سودجو به شهروندان هشدار داد.

سرقت از شهروندان پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های خودپرداز

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا با تأکید بر اینکه در زمان ثبت داده‌های بانکی در درگاه‌های بانکی از نشانی دقیق درگاه مطمئن شوید، به تشریح پرونده‌ای در این خصوص پرداخت.

وی گفت: ابتدای خرداد ماه مردی ۴۲ ساله به پلیس فتا مراجعه و با تشکیل پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی‌اش به ماموران پلیس فتا اظهار داشت، در چند روز اخیر، در دو مرحله مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال در یک مرحله ۵۰ میلیون ریال و در مرحله دیگر ۲۰ میلیون ریال از حساب وی با وصف اینکه خریدی انجام نداده کسر شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با استفاده از اطلاعات و داده بانکی مالباخته مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال از حساب وی سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که مال باخته به قصد خرید در فضای مجازی اطلاعات کارت عابر بانک خود را در درگاه بانکی ثبت کرده است و بدین ترتیب داده‌های بانکی‌اش را در اختیار کلاهبردار یا کلاهبرداران فضای مجازی قرار داده است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه متهم سعی کرده بوده با پولشویی رد پایی را از خود بر جا نگذارد، گفت: کلاهبردار فضای مجازی شناسایی و با دستور قضایی وی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ گودرزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: خطر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در کمین همه افراد است و کاربران فضای مجازی با ارتقای دانش سایبری، هنگام ثبت اطلاعات بانکی از صحیح بودن آدرس اینترنتی درگاه بانک مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید

هشدار! مراقب کپی اطلاعات کارت‌های بانکی با کارتخوان‌های جدید باشید + عکس کلاهبرداری اینترنتی یک خانم با استفاده از گوشی همسر خود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق