نقش شهید چمران در معرفی سرداران دفاع مقدس مغفول مانده است


نقش شهید چمران در معرفی سرداران دفاع مقدس مغفول مانده است

مومنی شریف با بیان اینکه مشغول نوشتن کتابی در مورد کردستان هستم که بخشی از آن در مورد شهید چمران است، گفت: شهید صیاد شیرازی یکی از نمونه هایی بود که توسط شهید چمران شناسایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، « محسن مومنی شریف» امروز (شنبه،31 خرداد) در نشست رسانه ای «عارف مجاهد» که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: در سال های قبل در چنین ایامی دو مراسم به نام دو بزرگوار در حوزه هنری برگزار می شد، یکی مختص آقای ابوترابی بود که با حضور آزادگان برگزار می شد و دیگری در روز 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران.

رییس حوزه هنری در ادامه اظهار داشت: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا کم سعادت شدیم و مجبور شدیم مراسم و اجتماعات بزرگ را تعطیل کنیم و مهندس چمران نیز اصرار کردند که امسال با توجه به شیوع کرونا مراسم بزرگداشت شهید چمران کوچک و با حضور اهالی رسانه برگزار شود زیرا در سال های قبل در چنین مراسمی علاوه بر سالن حیاط حوزه هنری نیز مملو از جمعیت می شد.

وی با بیان اینکه مشغول نگارش رمانی در مورد کردستان هستم، عنوان کرد: بخشی از این کتاب با یاد دکتر چمران آغشته شده است. شهید صیاد شیرازی یکی از نمونه هایی بود که شهید چمران او را پیدا و معرفی کرد. تاکنون در مورد نقش شهید چمران در شناسایی و معرفی سرداران دوران دفاع مقدس کار نشده است.

مومنی شریف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز معلم یادآور شد: ایشان بر ترویج و معرفی اسوه ها تاکید کردند و از شهید چمران، شهید آوینی، شهید شهریاری، شهید سلیمانی و مطهری به عنوان اسوه نام بردند. سوال این است که چه نیازی به اسوه داریم. ما انسان ها دو وجه داریم؛ یکی من متعارف است که با توجه به شرایط جامعه ساخته می شود. وجه دوم آرمانی و متعالی است. وجود انسان های آرمانی و اسوه ما را متوجه وجه فراموش شده خود می کند. انقلاب اسلامی مملو از آرمان و انسان های آرمانی است. علاوه بر این انسان های آرمانی موجب ایجاد تمدن ها می شوند. آرمان ناب انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است و بر این اساس باید اسوه ها را معرفی کنیم و ترویج دهیم.

رییس حوزه هنری با ابراز تاسف از اینکه اهالی فرهنگ و هنر نتوانستند آنچنان که شایسته است، اسوه ها و قهرمانان را معرفی کنند، افزود: یکی از برجسته ترین قهرمانان ما شهید چمران هستند که قهرمان پرور بودند. متاسفانه برای شهید چمران هم آن گونه که شایسته است، کاری نشده است. امروز سید حسن نصرالله، سید مقاومت افتخار می کند که شاگرد شهید چمران بوده است. شخصیت هایی همچون چمران فرا ملی هستند و تاثیر آنها حتی در مقاومت یمن امروز و افغانستان دیروز دیده می شود.

مومنی شریف خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر به دلایلی نتوانستند آنچنان که شایسته و بایسته است، قهرمانان را معرفی کنند. یکی از دلایل مهم این است که در این چهل سال به اندازه تمام تاریخ حادثه دیدیم و سرعت تحولات بسیار زیاد بوده است. با هر اتفاق، اتفاق قبلی فراموش شده است. امیدوارم در آینده هنرمندان ما در مورد اسوه ها و قهرمانان مان همچون شهید چمران کارهای خوب و زیادی انجام دهند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری