ارسال کمک‌های مومنانه قرارگاه مسجدی شهید همدانی برای مردم جنوب کرمان


ارسال کمک‌های مومنانه قرارگاه مسجدی شهید همدانی برای مردم جنوب کرمان

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به همت اهالی مسجد حضرت رقیه(س) کیانشهر برگزار و کمک‌های مومنانه قرارگاه شهید همدانی بعد از آن برای مردم سیل‌زده جنوب کرمان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، سه شنبه، ۲۷ خردادماه به همت پایگاه بسیج ثارالله (ع)، کانون فرهنگی هنری آل نبی (ع) و قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی شهید سرلشکر حسین همدانی در مسجد جامع حضرت رقیه (س) و با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه های علمیه تهران و سایر اقشار مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «یونس ستاری» در این مراسم با بیان اینکه فقه تشیع مرهون مجاهدت علمی حضرت امام صادق (ع) است، گفت: شکوه و عظمت حوزه های علمیه نجف اشرف، مشهد و قم و ... ریشه در مجلس و مکتب علمی ای دارد که امام باقر و حضرت صادق (ع) تشکیل دادند.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه (س) افزود: مراجع معظم تقلید و علمای ربانی در طول تاریخ درخشان شیعه، شاگردان و ریزه خواران وجود آقا جعفر بن محمد (ع) هستند و امروز مقام معظم رهبری با تداوم مکتب فقهی اهل بیت (ع) به ویژه امام صادق (ع)، به خوبی نظام مقدس جمهوری اسلامی و منطقه خاورمیانه را مدیریت می کنند.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی عادلی» نیز در ادامه با بیان اینکه معجزات علمی حضرت جعفر صادق (ع) موجب شد علمای اهل سنت در جلسات درس ایشان شرکت کنند، گفت: علمای جماعت بارها و بارها بر عظمت شخصیت علمی و معنوی امام صادق (ع) تاکید کردند بنابراین جنایاتی که گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعشی های ملعون و منفور انجام می دهند هیچ ارتباطی به اسلام و برادران عزیز اهل سنت ندارد.

این خطیب دینی در ادامه به رشادت های شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروهک های تکفیری در سوریه و عراق اشاره کرد و یادآور شد: وقتی داعش به پنج کیلومتری دمشق رسید مسئولان کشور سوریه اعلام کردند که کار این کشور تمام است و زن و بچه هایشان را به سایر کشورها فرستادند. در چنین اوضاعی سردار سلیمانی بنابر درخواست بشار اسد در جمع این مسئولان سخنرانی کرد و با انتقاد از اقدام این شخصیت های سیاسی و نظامی درخارج کردن اعضای خانواده های شان از سوریه، تاکید کرد که باید مقاومت کنند. در میانه سخنرانی سردار، یکی از ژنرال های سوری تمام درجه های نظامی اش را کند و خطاب به شهید حاج قاسم گفت، ژنرال سلیمانی! تمام درجه های من فدای دکمه های لباس شما.

وی ادامه داد: شخصیت هایی همچون سردار سلیمانی و شهید محسن حججی ترییت یافتگان مکتب امام صادق (ع) هستند.

عادلی در پایان به اقدامات مساجد در مقابله با ویروس کرونا و خدمت به مدافعان سلامت و نیازمندان اشاره کرد و گفت: مسجدی ها به خوبی این کلام امام‌ جعفر صادق (ع) را درک کردند که یکی از ویژگی های مومن، علاقمندی و انگیزه برای خدمت به خلق است.

بنا بر این گزارش، بسته های ارزاق و بهداشتی توسط قرارگاه شهید سرلشکر حسین همدانی و به نیت امام جعفر صادق (ع)، از مسجد حضرت رقیه (س) به سمت جنوب کرمان ارسال شد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج