3 وظیفه منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج)/باید امثال مطهری‌ها را به جهان صادر کنیم


3 وظیفه منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج)/باید امثال مطهری‌ها را به جهان صادر کنیم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با شرح وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج)، گفت: از وظایف ما مودت و عشق‌ورزی به ایشان از راه‌هایی همچون پرداخت سهم امام(ع)، نامگذاری فرزندان به نام مبارک ائمه(ع) و وقف یکی از فرزندان برای اسلام‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» درباره وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج)، اظهار کرد: ما سه وظیفه در این باره داریم، نخست امام(ع) را بشناسیم، در حدیث است: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة؛ هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است».

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: دوم مودت و عشق ورزیدن است که جلوه های گوناگون دارد، مثل نامگذاری فرزندان با نام مبارک حضرات معصومین(ع)، پرداخت سهم امام و وقف یکی از فرزندان در راه شناخت اسلام، امثال شهید مطهری که می روند، جایشان خالی است باید مطهری ها را به آفریقا و اروپا صادر کنیم. همانطور که شهیدان مطهری، بهشتی و ... بازوان کمکی امام خمینی(ره) بودند امام زمان(عج) هم به بازوان کمکی نیاز دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه سوم ما اطاعت از امام زمان(عج) است وقتی دست ما از دامان ایشان کوتاه شده باید از مجتهد، عادلِ بی هوس اطاعت کنیم، یعنی کسی که 40 50 سال در حوزه درس خوانده باشد و بر اساس هوی و هوس احکام اسلام را بیان نکند.

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که دست ما از دامان امام زمان (عج) کوتاه است، وظیفه ما اطاعت از آنها است، کسی که حرف اینها را رد کند حرف امام زمان(عج) را رد کرده است. ان شاءالله خدا بالاترین درجه معرفت، مودت و اطاعت را به ما و نسل ما عنایت کند و ما را از سربازان مخلص و وفاداران حضرت حجت(عج) قرار دهد.

گفتنی است، این سخنان در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)اجرا شد، ایراد شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی