حدیث عنوان بصری در «سودای حقیقت» مشروح شد


حدیث عنوان بصری در «سودای حقیقت» مشروح شد

کتاب «سودای حقیقت، شرح حدیث عنوان بصری» نوشته «حجت الاسلام مهدی غلامعلی» از سوی انتشارات بهار دلها منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «سودای حقیقت، شرح حدیث عنوان بصری» نوشته «حجت الاسلام مهدی غلامعلی» مشتمل بر 64 صفحه از سوی انتشارات بهار دلها در شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شد.

مقدمه، درآمد، شخصیت عنوان بصری، راهکارهای دست یابی به حقیقت بندگی، درک فقر ذاتی، واگذاری امور به خدا، انجام تکالیف الهی، ریاضت، برداشت فراتر از متن، بردباری، دانش، شرح و کتاب نامه عناوین فصول کتاب سودای حقیقت هستند.

«حجت الاسلام مهدی غلامعلی» در مقدمه کتاب «سودای حقیقت» نوشته است: در اندیشه شیعی ائمه اطهار (ع) انسان های کاملی هستند که بالاترین مراحل عرفان را پس از پیامبر اکرم (ص) به عنایت ویژه حق تعالی پیموده و به لقای الهی رسیده اند. آنان بیش از هر کس دیگر در هدایت طالبان راه حقیقت توانمندند. عنوان بصری از کسانی است که هرچند دیرهنگام به این مهم پی می برد. او خاضعانه برای جستن نشانی از حقیقت نزد امام ششم می رود و از حقیقت می پرسد و امام نیز به او می آموزد که درک فقر ذاتی، واگذاری امور به خدا و پرداختن به تکالیف سه مرحله در دست یابی به حقیقت بندگی است و چنانچه این سه مرحله را بگذراند از فواید ارزشمند آن بهره مند خواهد شد اما باید بداند که تازه در ابتدای راه است زیرا پیمودن این مراحل میلی به نخستین درجه متقین است. از سیره اهل بیت (ع) و روایت عنوان بصری دانسته می شود که ائمه معصوم (ع) در متن جامعه زندگی می کردند و از انزوا یا چله نشینی های متداول برخی مکتب های عرفانی به دور بوده اند.

در قسمتی از کتاب «سودای حقیقت» می خوانیم:

امام صادق(ع) سه شرط را برای دست یابی به علم حقیقی بیان کردند:

1- جستجوی حقیقت بندگی در وجود خود

2- علم جویی یا به کار بستن آموخته ها

3- درخواست از خدا برای فهم برتر

امام با این سه راهکار به همگان می آموزد که دست یابی به علم حقیقی جز با کوشش راستین امکان پذیر نیست. حقیقت بندگی در نگاه امام صادق (ع) زندگی عارفانه ای است که از آغاز تا پایان اش دو رکن اساسی توحید و بندگی سایه انداخته باشد. امام صادق در بخش های بعد حقیقت بندگی را بیان می کند. نکته دوم عمل به دانسته هاست. مشکل اصلی آدم ندانستن نیست بلکه عمل نکردن به دانسته هایش است که گریبان گیر اوست.

کتاب «سودای حقیقت، شرح حدیث عنوان بصری» نوشته «حجت الاسلام مهدی غلامعلی» مشتمل بر 64 صفحه از سوی انتشارات بهار دلها در شمارگان 10 هزار نسخه به قیمت 3000 تومان منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک