دلیل حذف پست ترامپ از فیسبوک چه بود؟


سرویس بین الملل خرداد _امیرعلی والا :شبکه اجتماعی فیسبوک تیزر تبلیغاتی دونالد ترامپ را به دلیل مغایرت با موازین و قوانین این شبکه اجتماعی حذف کرد. در این تبلیغ از یک نماد جنجالی استفاده شد که بحث‌های بسیاری...

سرویس بین الملل خرداد _امیرعلی والا : شبکه اجتماعی فیسبوک تیزر تبلیغاتی دونالد ترامپ را به دلیل مغایرت با موازین و قوانین این شبکه اجتماعی حذف کرد. در این تبلیغ از یک نماد جنجالی استفاده شد که بحث‌های بسیاری بر سر این نماد و معنایش صورت گرفت. نماد استفاده شده در این تبلیغ یک مثلث قرمز برعکس بوده است که به تشخیص شبکه اجتماعی فیسبوک و تعداد زیادی از کاربران نماد آلمانی‌های نازی است که از آن برای نشان‌دار کردن زندانیان و اسیران خود استفاده می‌کردند.

به گزارش خرداد ،مارک زاکربرگ، مدیر و موسس شرکت فیسبوک گفته بود این شبکه اجازه سواستفاده از فضای موجود در این شبکه اجتماعی را توسط هیچ سیاستمداری به منظور تاثیرگذاری بر روی اذهان عمومی نخواهد داد. البته زاکربرگ اضافه کرده بود که فیسبوک از تمام امکانات خود برای بالابردن مشارکت مردم آمریکا درانتخابات بهره خواهد برد اما این تشویق‌ها و ایجاد انگیزه در مردم و تشویق آن ها به رای دادن به نفع هیچ نامزدی نخواهد بود.

کمپین دونالد ترامپ می‌گوید شرکت فیسبوک و مدیر آن مارک زاکربرگ در حال دخالت مستقیم و آشکار در امور سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری به نفع جو بایدن و بر علیه دونالد ترامپ هستند، برای مثال این نماد مثلث قرمز برعکس هیچ ارتباطی با نمادی که نازی‌ها از آن استفاده می‌کردند ندارد. آن‌ها مدعی هستند که این نشان متعلق به گروه آنتیفا است. اما گروه آنتیفا که از قضا یک گروه ضدفاشیستی با عملکردی بر علیه گروه‌ها و فرقه‌های نئونازی است چندان میانه و ارتباطی با عملکرد دونالد ترامپ در طی این سال ها ندارد که او بخواهد از نماد آن‌ها در تبلیغات خود استفاده کند. برای مثال گروه آنتیفا یک گروه جهان‌وطنی است که برای آن ملیت و نژاد افراد محلی از اعراب ندارد و از نظر اعضای این گروه هیچ فردی به سبب رنگ پوست و محل تولدش بر فرد دیگری برتری ندارد. به نظر نمی‌رسد دونالد ترامپ که به طور دائم درحال استهزا و تحقیر ملت‌های دیگر و سایر نژادها است تعلق خاطری به این تفکر داشته باشد.

به هر حال فیسبوک دلایل کمپین ترامپ را نپذیرفته و آن را بی اساس دانسته است. از این رو این پست او را حذف کرده است و می‌گوید اگر این اتفاق دوباره نیز تکرار شود همین رویه را در پیش خواهد گرفت و نمی‌گذارد موازین و قوانینش توسط هیچ یک از کاربران به زیر پا گذاشته شود. کمپین ترامپ در پاسخ به این اظهارات رسمی مسئولان فیسبوک گفته است: "فیسبوک خود از این نماد در ایموجی‌های خود استفاده می‌کند”!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر