تناسب اندام و کاهش وزن با استفاده از تکنیک های صحیح پیاده روی


تناسب اندام و کاهش وزن با استفاده از تکنیک های صحیح پیاده روی

محققان: استفاده از تکنیک های صحیح پیاده روی، فرد را در تناسب اندام و کاهش وزن، کمک می کند و او را در راه رفتن سریع و طولانی، توانمند می کند.

تناسب اندام و کاهش وزن با استفاده از تکنیک های صحیح پیاده رویبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از به گزارش پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، مردم اغلب از شنیدن اینکه باید برای راه رفتن، آموزش داده شوند شگفت زده می شوند ولی در واقع، استفاده از اندکی تکنیک، راه رفتن و پیاده روی را لذت بخش تر و موثرتر می سازد.
استفاده از تکنیک های صحیح پیاده روی، فرد را در تناسب اندام و کاهش وزن، کمک می کند و او را در راه رفتن سریع و طولانی، توانمند می کند. هنگامی که عمودی می ایستید، ماهیچه های شما مانور بیشتری در حرکات خواهند داشت و توانمندتر می شوند.
محققان دانشگاه هاروارد، موارد زیر را به عنوان اصول و تکنیک های صحیح راه رفتن پیشنهاد می کنند:
- راست قامت پیاده روی کنید
بسیاری از مردم، با همان شکلی که پشت رایانه می نشینند، راه نیز می روند و خود را به جلو خم می کنند. این وضعیت، تنفس را دشوارتر می کند و ممکن است به درد کمر منجر شود.
برخی نیز بدن خود را به عقب می برند؛ ولی بهتر است تا حد امکان، قد خود را به بالا بکشانید و انگشتان شما، هنگام راه رفتن، لگن شما را لمس کند و شست دستان تان نیز به پهلوها برخورد کند؛ این وضعیت را تا پایان پیاده روی، حفظ کنید.
- چشمان تان به بالا نگاه کند
اگر به پایین، و پاهای خود نگاه کنید به پشت و کمر خود، فشار بیهوده ای را تحمیل کرده اید. چشمان خود را به سه تا شش متری مقابل بدوزید؛ به این روش، می توانید موانع سر راه را نیز ببینید و همچنین از ایجاد فشار بر بالا تنه خود جلوگیری کنید.
- شانه ها را به عقب و پایین و در حالت رها نگه دارید
شانه های خود را به عقب و پشت و سپس به پایین نگاه دارید. نباید حین راه رفتن، شانه ها را به جلو و یا به سمت گوش های خود و به بالا بکشانید!
این کار، به کاهش تنش و استرس و فشار در بالا تنه منجر می شود و به دستان شما امکان می دهد آزادانه حرکت کنند.
- دستان خود را رها کنید تا آزادانه عقب و جلو بروند
به دستان تان اجازه دهید آزادانه عقب و جلو بروند و حرکت پاندولی داشته باشند؛ ولی آرنج ها نباید حرکت آزادانه داشته باشند! دستان خود را به جلوی بدن خود نبرید و اجازه ندهید حرکت عرضی و افقی داشته باشند بلکه باید در طول مسیر حرکت، جلو و عقب بروند و همچنین نباید بالاتر از قفسه سینه شما بروند.
- لگن خود را در شرایط طبیعی نگاه دارید
لگن نباید به پایین یا بالاتر از حد معمول کشانده شود.
- آهسته گام بردارید
حرکت شما باید از پاشنه پا تا شست پا انجام شود و نباید پای خود را به صورت افقی، به زمین بکوبید؛ و نباید پای شما بیش از حد، از بدن شما جلوتر رود چرا که به مفاصل شما فشار وارد می کند و حرکت شما را کند خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، محققان این دانشگاه می گویند گام های شما باید آرام و متین باشد تا از خطر آسیب دیدگی، بکاهید و به آرامش برسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط