تروئیکای اروپا: از تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم


تروئیکای اروپا: از تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که از تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، تروئیکای اروپا امروز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که از تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنند.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان پس از برگزاری نشستی در برلین، بیانیه مشترکی صادر کردند که در بخشی از این بیانیه آمده است: با تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مخالفیم.

بیشتر بخوانید:

آیا پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود؟

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ایران را به همکاری درباره توافق هسته‌ای تشویق می‌کنیم.

تروئیکای اروپا در ادامه تاکید کردند: راهبر فشار حداکثری آمریکا علیه ایران راهگشا نیست.

ساعاتی پیش از این نشست، وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای تروئیکای اروپایی روز جمعه در برلین با یکدیگر دیدار خواهند کرد. محوریت گفت‌وگوها در این نشست سه‌جانبه موضوع ایران اعلام شده است.

این بیانیه مدعی شده بود که گفت‌وگوهای اساسی برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای توقف فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در نشست آتی انجام خواهد پذیرفت.

این در حالی است که اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان را به تصویب رساندند. از سال ۲۰۱۲ تاکنون این نخستین قطعنامه صادر شده در این شورا علیه ایران است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران، با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق