حذف پست‌های تبلیغاتی جنجالی ترامپ از فیس بوک


حذف پست‌های تبلیغاتی جنجالی ترامپ از فیس بوک

با شدت گرفتن موج انتقادات از فیس بوک ، این شبکه اجتماعی، پست‌ها و تبلیغات ستاد انتخاباتی ترامپ را به دلیل استفاده از نمادی مشابه نماد نازی‌ها، حذف کرد.

حذف پست‌های تبلیغاتی جنجالی ترامپ از فیس بوکبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، "ناتانیل کلیچر"، رئیس سیاست امنیتی فیس بوک با دفاع از اقدام این شرکت در حذف نماد نازی‌ها از آگهی تبلیغاتی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: ما اجازه نمی‌دهیم نماد‌هایی که معرف سازمان‌های نفرت‌پراکن یا ایدئولوژی‌های منفورانه هستند منتشر شود مگر این که در ارتباط با نفی و محکومیت آن‌ها باشد.
شبکه اجتماعی فیس بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تبلیغات سیاسی را که از سوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ساخته شده بود، به علت آنچه «مغایرت با موازین» خود دانسته، حذف کرده است.
فیس بوک افزود نماد مثلث قرمزی که در این تبلیغ مورد استفاده قرار گرفته بود نشان آلمان نازی برای مشخص کردن زندانیان در جریان جنگ جهانی دوم است.
اما ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گوید این نشان متعلق به گروه ضد فاشیسم «انتیفا» (ANTIFA) است. با این حال، فیس بوک اعلام کرده این تبلیغ ناقض سیاست‌های آن مبنی بر مقابله با نفرت‌پراکنی سازمان یافته است.
دونالد ترامپ، آنتیفا را مسئول خشونت‌ها در جریان اعتراضات به مرگ جورج فلوید طی سه هفته گذشته می‌داند. ادعایی که به اثبات نرسیده و به گزارش رسانه‌های آمریکا همچون نیویورک تایمز، مشخصات افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های پس از مرگ جورج فلوید نشانی از دخالت آنتیفا در این وقایع ندارد.
در سه هفته گذشته، فیس ‌بوک به دلیل اتخاذ سیاستی منفعلانه در قبال اظهارات تحریک‌آمیزی که ترامپ در روز ۲۹ مه (۹ خرداد ۹۹) درباره معترضان مینیاپولیس در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر کرد، در مظان انتقادات بوده است.
"مارک زاکربرگ"، بنیانگذار این شبکه اجتماعی ابتدا گفت که اظهارات ترامپ با سیاست‌های فیس ‌بوک منافاتی ندارد، اما یک هفته بعد با شدت گرفتن موج انتقادات، از موضع خود عقب نشینی و اعلام کرد فیس ‌بوک سیاست‌های خود را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...