اشتباهات رایج در شستشوی مو‌ها که نمی‌دانید


اشتباهات رایج در شستشوی مو‌ها که نمی‌دانید

شستشوی مو‌ها شاید پیش پا افتاده‌ترین کار دنیا به نظر برسد و فکر کنیم که این کار هیچ چم و خمی ندارد، اما حقیقت آن است که اغلب ما همین کار به ظاهر ساده را اشتباه انجام می‌دهیم.

شستشوی مو‌ها شاید پیش پا افتاده‌ترین کار دنیا به نظر برسد و فکر کنیم که این کار هیچ چم و خمی ندارد، اما حقیقت آن است که اغلب ما همین کار به ظاهر ساده را اشتباه انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، روش‌ها و ترفند‌های زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی مو‌ها در هنگام حمام کردن وجود دارد، مثلاً اینکه مو‌های خود را دو بار شامپو بزنیم و اول از نرم کننده مو استفاده کنیم.اما این کار را باید دقیقاً چطور انجام داد.

از کارشناسان در اینباره سؤال کرده ایم و آن‌ها کل فرآیند را برایمان توضیح داده اند و این کار گرچه قلق خاص خودش را دارد، اما از آنچه فکر کنید هم ساده‌تر است.

در ادامه کارشناسان درباره‌ی بهترین روش‌ها برای شستشوی مو‌ها و رایج‌ترین اشتباهاتی که در این مورد مرتکب می‌شویم توضیح داده اند و به این ترتیب می‌توانیم بیشترین استفاده را از روتین شستشوی مو‌های خود ببریم.

به گفته‌ی کارشناسان، اولین قدم در یک روتین صحیح مراقب از مو، انتخاب شامپوی مناسب است.

ضرر استفاده از یک شامپوی نامناسب می‌تواند بیشتر از فایده‌ی آن باشد.

از استفاده از شامپو‌های حاوی سدیم لوریل سولفات (Sodium Lauryl Sulphate) به کلی خودداری کنید، چون این ماده می‌تواند چربی طبیعی مو‌ها را به راحتی از بین ببرد و آن را به مرور خشک و شکننده کند. این ماده رنگ مو‌ها را هم با سرعتی دو برابر بیشتر می‌برد.

به پوست سر توجه ندارید

اما ماجرا به انتخاب شامپوی مناسب ختم نمی‌شود. شما باید کار شامپو کردن را هم به روش خاصی انجام دهید تا پوست سرتان واقعاً تمیز شود.

هنگام شامپو کردن مو‌ها باید تمرکزتان روی پوست سر باشد. کف سر هم بخشی از پوست بدن است بنابراین باید به شکلی مؤثر تمیز و تغذیه شود تا مو‌های سالمی از آن رشد کند.

دو دقیقه ماساژ دادن کف سر با شامپو نه تنها آن را به صورت عمقی تمیز می‌کند، بلکه یک لایه برداری مختصر هم انجام می‌دهد و جریان خون را تشدید می‌کند، که هر دو مورد برای جوان سازی و رشد مو‌ها حیاتی هستند.

وقتی کف سر خود را با شامپو ماساژ می‌دهید برای آنکه کل موهایتان تمیز شود، سرتان باید به اندازه‌ی کافی کف کند.

همیشه هم نیازی به شامپو نیست

در استفاده از شامپوی مناسب و شسشتوی مؤثر کف سر نکته‌ی عجیبی و غیر قابل درکی نیست، اما هرگز فکرش را هم نکرده ایم که می‌شود مو‌ها را بدون شامپو شست؛ اما ظاهراً همیشه هم نیاز به شامپو نیست.

به گفته‌ی کارشناسان همیشه لزومی به استفاده از شامپو نیست و شما می‌توانید از نرم کننده مو برای شستن مو‌ها استفاده کنید. برای این کار کافی است مو‌های خود را خیس کنید، سپس از نوک مو‌ها تا وسط آن‌ها را نرم کننده بزنید و در نهایت موهایتان را آب بکشید.

این روش به ویژه به درد کسانی می‌خورد که زیاد ورزش می‌کنند یا مو‌های خشک/ زبری دارند. این روش این امکان را به شما می‌دهد که بدون اینکه تعادل پوست سرتان را بر هم بزنید، عرق یا آلودگی‌های انباشته شده را پاک کنید و در عین حال نوک مو‌ها را تقویت، نرم و مرطوب کنید.

منبع: روزیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل