محدودیت‌های هوشمند در کرمانشاه اعمال می‌شود


محدودیت‌های هوشمند در کرمانشاه اعمال می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: از فردا (شنبه 31 خرداد) به منظور کنترل بیماری کرونا محدودیت‌های هوشمند در سطح استان اعمال خواهد شد.

مسعود بهرام نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به گفته رییس جمهوری از فردا برخی از اختیارات برای اعمال محدودیت به استان‌های دارای وضعیت قرمز و هشدار داده خواهد شد.
وی افزود: در ستاد استانی مدیریت کرونا محدودیت‌های موردنظر برای مقابله با بیماری کرونا طراحی شده و مشخص است و براساس اختیارات ابلاغی از ستاد ملی اعلام خواهد شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرمانشاه استان کرمانشاه توضیح داد: براساس محدودیت های طراحی شده روند زندگی مردم مختل نخواهد شد اما برخی از فعالیت ها پرخطر متوقف می شوند.
بهرام‌نژاد ادامه داد: این امکان وجود دارد که ساعات کاری ادارات کاهش پیدا کند و یا شیفت بندی انجام شود.
وی یادآور شد: به عنوان مثال تردد در آرامستان‌های سطح استان با محدودیت روبرو می شود و برخورد شدیدتری با تالارهای پذیرایی متخلف در دستور کار قرار می‌گیرد.
ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا در استان وضعیت این بیماری بسیار نگران کننده است و در صورتی که مردم رعایت نکنند خسارت‌های بسیاری متحمل خواهیم شد.
بهرام‌نژاد با بیان اینکه آمار مرگ و میر و بستری های ناشی از بیماری کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است، گفت: در حال برنامه ریزی به منظور افزایش تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران حاد هستیم.
وی یادآور شد: بیمارستان های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در استان کرمانشاه به منظور بستری بیماران مبتلا به کرونا در آماده باش هستند و در صورت بحرانی تر شدن اوضاع دیگر ظرفیت های بیمارستانی نیز به کار گرفته خواهند شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: بر اساس معیارهای تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۹۸۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲ هزار و ۸۳۳ نفر است که برای آنها آرزوی سلامتی داریم.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛ اما همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن ممکن است وضعیت استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403