شجاعی: خود شما برای استقلال چه کردید؟


شجاعی: خود شما برای استقلال چه کردید؟

همسر مرحوم منصور پورحیدری گفت: واقعاً برایم عجیب است که در مورد منصور چنین سخنانی را می‌شنوم و متأسفم برای برخی از افراد حاضر در جامعه ورزش که پشت سر یکی از کم‌حاشیه‌ترین و خادم‌ترین مربیان فوتبال کشور چنین حرف‌هایی می‌زنند.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال طی مصاحبه‌ای مدعی شد علی جباری کاپیتان اسبق این تیم بارها در حضور او اعلام کرده بود که افرادی همچون منصور پورحیدری در مقاطع مختلف استقلال را به پول فروختند و راهی تیم‌هایی همچون آلومینیوم اراک یا فجرسپاسی شدند! این ادعا بازتاب بسیار زیادی داشت و افراد مختلفی نسبت به آن واکنش نشان دادند. یکی از این نفرات، دکتر فریده شجاعی بود. همسر مرحوم منصور پورحیدری که خودش هم در زمره پیشکسوتان باشگاه استقلال محسوب می‌شود. دکتر شجاعی نسبت به ادعای مطرح شده توسط علی جباری واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

چرخه باطل دعوا در استقلال به پایان می‌رسد؟

از تیم ملی تا آلومینیوم اراک
واقعاً برایم عجیب است که در مورد منصور پورحیدری چنین سخنانی را می‌شنوم و متأسفم برای برخی از افراد حاضر در جامعه ورزش که پشت سر یکی از کم‌حاشیه‌ترین و خادم‌ترین مربیان فوتبال کشور چنین حرف‌هایی می‌زنند و نسبت به او حسادت می‌کنند. منصور پورحیدری به خاطر پول استقلال را رها کرد؟ منصور هرگز چنین کاری نکرد. شوهر من همان کسی است که در سال ۷۸ با وجودی که شرایط بسیار خوبی در تیم ملی داشت، برای کمک به استقلال موقعیت خودش را به خطر انداخت و در بدترین شرایط ممکن حاضر شد دوباره سرمربی آبی‌ها شود. شما خودتان کلاهتان را قاضی کنید. آیا واقعاً چنین شخصی استقلال را به خاطر مسائل مالی رها می‌کند؟ منصور در شیراز اصلاً نگاه مالی نداشت. نه اینکه قرارداد نبسته باشند بلکه نگاهش به حساب بانکی باشگاه فجر شهید سپاسی نبود. منصور به آنجا رفت، چون تعدادی بازیکن مستعد در آن تیم حضور داشتند و اسم تیم هم حرمت داشت. از طرف دیگر، هنگامی که آقای پورحیدری راهی آلومینیوم اراک یا فجر شد، استقلال خودش سرمربی داشت و شوهر من هرگز این تیم را رها نکرد.

طلب ۷۵ میلیونی از پاس
آن‌هایی که می‌گویند منصور پورحیدری استقلال را به خاطر پول رها کرد تا مدیر فنی پاس همدان شود، کوچک‌ترین اطلاعی از شرایط زندگی منصور و رابطه او با مدیران آن باشگاه ندارند. پورحیدری در حالی از پاس جدا شد که مبلغ ۷۵ میلیون تومان از این باشگاه طلبکار بود. تمام اسناد و مدارک آن‌ها موجود است. حتی تا این حد بگویم که من برای زنده کردن این پول با یک وکیل نیز صحبت کرده بودم ولی منصور اجازه اقدام نداد و گفت من برای پول کار نکردم. فراموش نکنید شوهر من زمانی ۷۵میلیون تومان از پاس همدان طلب داشت که قیمت دلار در ایران هزار تومان بود.

فروختن خانه و ماشین
منصور پورحیدری استقلال را به خاطر پول رها کرد و رفت؟ انصاف داشته باشید و حقیقت را به مردم بگویید. منصور پورحیدری همان شخصی است که برای استقلال خانه و ماشین خودش را فروخت. یک بار شب قبل از بازی با پرسپولیس ماشین خودش را فروخت و پول آن را به یک بازیکن داد تا در شهرآورد با پیراهن آبی به میدان برود آن وقت یک عده به همین راحتی می‌نشینند و حرف‌هایی را در مورد پورحیدری می‌زنند که به هیچ عنوان صحت ندارد. هنوز در منزل ما فاکتور پول‌هایی که منصورخان از جیب خودش برای استقلال هزینه کرد، موجود است و چنین حقایقی را نمی‌توان کتمان کرد.

وجدان داشته باشید
واقعاً برایم عجیب بود که علی جباری چنین حرف‌هایی زد. آقای جباری فوق العاده محترم است و یکی از بازیکنانی بود که برای استقلال زحمات بسیار زیادی متحمل شد. اتفاقاً من و منصور هم فوتبالش را بسیار دوست داشتیم. اصلاً انتظار نداشتم آقای جباری یا آقای فتحی چنین مواردی را در رسانه‌ها مطرح کنند. منصور پورحیدری سرمایه و زندگی خودش را برای استقلال هزینه کرد ولی به او تهمت مادی‌گرایی می‌زنند؟ یک ذره وجدان داشته باشید. شخصی که می‌گویید به خاطر پول استقلال را رها کرد و رفت هنوز با وجودی که بالغ بر سه سال از مرگش می‌گذرد، از این باشگاه طلبکار است.

دیگر سرمربی استقلال نمی‌شوم
خودتان در جریان حاشیه‌های بازی ملوان - استقلال هستید، همان مسابقه‌ای که در خرداد سال ۸۱ برگزار شد و استقلال به خاطر باخت عجیب و غریب در آن بازی قهرمان لیگ برتر نشد. باور کنید تمام موهای منصور سر آن بازی سفید شد. دقیقاً پس از همان مسابقه بود که مربیگری را کنار گذاشت، اما با این وجود در سال‌های بعد از آن استقلال دوباره به او نیاز پیدا کرد و منصور هم صادقانه پای کارآمد.

بازیگری و مربیگری
آقای علی جباری بازیکن بسیار بزرگی بود و این حقیقت محض است ولی قرار نیست هر بازیکن بزرگی در عرصه مربیگری هم بتواند موفق شود. منصور از سال ۵۳ در حالی که آقای جباری هنوز فوتبال بازی می‌کرد، وارد دنیای مربیگری شد و توانست در این عرصه موفق ظاهر شود، اما بازیکنان بسیار بزرگی را دیده‌ایم که در عرصه مربیگری توانمند نبودند. نمونه بارز این مسئله مارادونا و پله هستند. منصور پورحیدری مربیگری را از دستیاری مرحوم رایکوف شروع کرد و پله پله بالا آمد. دوستان محترمی که به منصور پورحیدری فقید تهمت می‌زنید، خود شما برای استقلال چه کردید؟ خود شما در روزهای حساس و دشوار این باشگاه چقدر مایه گذاشتید؟ منصور برای استقلال از جیب خودش خرج کرد ولی کدام یک از این افراد محترم چنین کاری انجام دادند؟

دل شکستن
چنین اتفاقاتی دل آدم را می‌شکند، اما متأسفانه دلم در این سال‌ها آنقدر از استقلال شکسته که... این حرف‌ها و مصاحبه‌ها هم می‌رود کنار بقیه کم‌لطفی‌هایی که در حق منصور پورحیدری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی